Gå til innhold
Arkivverket

[#5812] Karl Hageman f. 1823, arbeider fra Finland


Gjest Dag Brodin
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Brodin

Det er alt jeg vet om min oldefar, og at han oppholdt seg på Hamarøy i Nordland høsten 1887, ettersom min bestemor Anna Olufine Karlsen ble født året etter 29 Juni 1888. Ikke særlig romantisk heller, en 65 årig finne som får barn med dattern på gården.Hvis da fødselsåret stemmer ? Dette er mer et eksempel på hvordan det iblant stopper opp, enn et rop om hjelp. Den eneste muligheten her er antagelig å vente på at samtlige kirkebøker i Finland blir digitalisert. Hvis han da virkelig var fra Finland. Karl finnes ikke i ft. 1865, 1875 eller 1900. Han har heller ikke meldt flytting inn eller ut av sognet.Han skal ha omkommet under lofotfisket og det er mulig at hans død ikke er registrert noe sted. Opplysningene fra dåpen gjentas ved min bestemors konfirmasjon og gifte uten at det fremkommer om oldefar er død eller lever. Eller er det noen som har noen forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Liv Larsen

Hei! Jeg foreslår at du legger ut etterlysning på WWW.troms-slekt.no Det er stor mulighet for at du vil få hjelp der! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Brodin

Takk Liv, den har jeg ikke vært borti. ( Adressen er forøvrig www.troms-slekt.com Den drives jo av en dame i USA ) Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.