Gå til innhold
Arkivverket

[#5818] Vik i Sogn NB?


Gjest Terje Kolbeinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Kolbeinsen

Jeg leter etter aner til en Ole Johannessen f 1837 i Vik i Sogn NB.Hva menes med Vik i Sogn NB?? I FT 1865 har han oppgitt fødestedet til Bergen Prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kristian Eide

Jeg vil tro det er Vik i Sogn og Fjordane (SF) det siktes til .NB er forkortelse for Nordre Bergenhus amt , som SF het før (til 1918 ?). mvh Geir K Eide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Eg arbeider mykje med Vik i Sogn for tida, og er blitt merksam på følgjande vesle gullgruve:www.leegenealogy.comPrøv der! Der ligg m.a. ein versjon av kyrkjebøkene for Vik som er meir fullstendig enn den som ligg i Digitalpensjonatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kolbeinsen

Takk Aase det ser super ut, skal sjekke den ut når jeg kommer fra ferie - reiser til Italia i morgenTerje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viggo M. Fosse

Ole JOHANNESSEN (f.1837 iflg. 1865 telling) er etter all sannsynlighet min oldemors tremenning, og i så fall er det snakk om Ole Johannesson DALE f.(ue) 23 mars 1835 på Dale, Arnafjord sokn, Vik prg. Foreldrene var Johannes Wilhelmson DALE 1806-1852 & Synneva Olsdtr. DALE 1813-1893, og de giftet seg 14. april 1839 i Arnafjord sokn, Vik prg. I 1842 flyttet de til BYRKJEFLOT (Førde prg), og i 1846 flyttet familien videre til Tysfjord, Nordland med barna Ole, Elling (til USA, 1856), Britha 1842-1912 og Wilhelm 1844-1913. I Tysfjord fikk de 3 barn: Elen Anna f.1846 (til USA, 1873), Karines f.1849 og Johanna Cecilia f.1852.Ole ble g.1864 med Ingeborg Anna Olsdtr. (f.1844 på Kjøpsneshaug, Tysfjord), og de bodde på LAHAUGEN (Kjøpsvik). Jeg har god oversikt over Oles aner i Vik, og jeg har informasjon om Ole & Ingeborgs etterkommere (barn & barnebarn). Videre har jeg god oversikt over etterkommerne til Oles søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.