Gå til innhold
Arkivverket

[#5819] Dorte Mikkjelsdtr. f. 1795 Møgedal, Helleland- for


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Dorte er f. ca.1795 og gift med Børild Torkildsen f. ca. 1783. Dortes foreldre er iflg Familysearch, muligens: Mikjel (Akselsen/Atlaksen ?) og Anne Torgisdtr.Er det noen som kan hjelpe meg med mer info om Dortes aner ?Takknemlig for bidrag. Mvh Sylvi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Har du sett etter i Hetland Skibreie i 450 år Bind 2 Gard Ætt og Folk av Petrus Valand og Olav Heskestad. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Takk til Sigbjørn Sandsmark for tipset. Jeg har ikke vært klar over denne boken, men vil nok nå få fatt i den. Mvh Sylvi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Mikkel Akselsen Møgedal fra Hestad døpt 18.2.1770 gift 12.06.1792.med Anna Torgeirsdatter.Møgedal. døpt 30.01.1777.et barn født på Møgedal:Dorte døpt 03.11-1794. AxelHæstad finner du på Bergenshus han drepte sin nabo(Digitalarkivet). Mikkel druknet 1794,ikke gjenfunnet. Dette er litt til å begynne med,resten finner du i boka. MVH Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Mens jeg venter på lån av ovennevnte, anbefalte bok, leter jeg etter aner til :Anna Torgeirsdatter døpt 30.01.1777Iflg. Familysearch, far: Torgier Mogedal (Møgedahl). (Denne opplysningen ser ikke ut til å være nok ved søk i DA) Er det noen som kan bidra med mer info om Annas aner ?Taknemlig for alle opplysninger. MVH Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Annas foreldre:Torgeir Eriksen Møgedal døpt07,10-1748,gift 15,12-1766 med MARTA Torkilsdtr Møgedal. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Nok en gang takk til Sigbjørn Sandsmark. Finner jeg alle dine informasjoner m.m. i den boken du henviser til ? MVH Sylvi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det stend i bokji sa Leif Juster en gang,og det gjør det her også og mere til. Hilsen Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Jeg takker de to gledesprederne: Sigbjørn Sandsmark og "Justeren". Ser frem til å finne mere til i bokji. MVH Sylvi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.