Gå til innhold
Arkivverket

[#5821] Ole Abrahamsen, Svelvik i Vestfold?


Gjest Kari Anne Støyl
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Anne Støyl

Ole Abrahamsen og Karen Jørgine Engelbretsdatter fikk datteren Inga Ovilde Olsdatter f.13.01.1876 i Nesbygda. Inga ble døpt i Svelvik kirke, men konfirmert i Røyken. Foreldrene flyttet ikke med henne til Røyken, hun vokste opp hos en familie i Hyggen i Røyken.Jeg finner ikke ut noe mer om foreldrene til Inga. Hvor var de fra, når var de født? Hvem var foreldrene deres? Håper noen kan hjelpe meg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

I mormonernes database (familysearch.org) finner du en Karen Jørgine Ingebretsdatter, døpt i Hurum 6.6.1843. Foreldrene heter Ingebret Torkildsen og Lise Marie Hansdatter. (???)Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Takk Kjell. Henne har jeg oversett. Hurum og Svelvik er jo ikke langt ra hverandre, så hun er absolutt en mulighet. Hva med Ole Abrahamsen? Kanskje han var fra Svelvik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Jeg finner hverken Ole Abrehamsen eller Karen Jørgine Engelbretsdtr. (Ingebretsdtr) i folketellinga for 1865. Jeg har lett flere steder, bl.a. Svelvik, Strømmen, Sande, Hurum og Røyken.Jeg finner heller ikke Ingebret Torkildsen og Lise Marie Hansdtr. i denne tellinga.Jeg veit ikke når de er født, men Karen Jørgine er muligens født i 1843 i Hurum og Ingebret og Lise Marie er muligens hennes foreldre, og er sikkert født i tidsrommet 1800-1825. Jeg finner heller ingen flere barn på dette paret, så det er ikke sikkert at de var gift? Har noen mulighet til å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.