Gå til innhold
Arkivverket

[#5828] Ole Halvorsen fra Hurdal/Skedsmo (født omkring 183


Gjest Nils Axel Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Axel Braathen

Jeg søker etter opplysninger om Ole Halvorsen -- som i hvertfall en periode bodde på Liesbraaten i Hurdalen (1844-1851), og senere som jernbanearbeider i Skedsmo (1854).Jeg tror han giftet seg med Karen Matthea Johansdatter (andre steder omtalt som Karen Nielsdatter Liesbraaten) 16.7.1844 i Hurdal, og jeg har en avskrift av en kirkebok som viser at deres datter Hilda Agnete ble døpt i Hurdal 20.7.1851.En annen avskrift viser at Ole Halvorsen og hustru Karen Matthea Johansdatter Braaten... hadde sønnen Johan til dåpen i Skedsmo 17.9.1854.Jeg kjenner imidlertid ikke til hverken når/hvor Ole ble født eller døde.Jeg vet at Karen Matthea senere giftet seg med skomaker Jørgen Christian Myhre, og at sønnen Johan Halvorsen (!) ble typograf (i Aftenposten). Når de døde vet jeg imidlertid ikke.Siden jeg bor i Frankrike er det ikke så lett for meg å oppsøke (skrevne) kilder i Norge -- men Internet er jo virkelig til god hjelp.Min e-mail adresse er nilsaxel@noos.fr.På forhånd takk for alle opplysninger!Nils Axel Braathen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Trond Lunde

I følge kirkeboka for Hurdal 1828-45, s. 327, nr. 14 ble ungk. Ole Halvorsen Liesbraaten, 26, sønn av Halvor Abrahamsen og Karen Mathea Johansd., 26, datter av Johan Olsen, gift 16.07.1844.I følge kirkeboka for Hurdal 1815-28, s. 44, nr. 19 ble Ole født 16.04.1817, døpt 27.04.1817, sønn av Halvor Abrahamsen Lisbraaten og Anne Olsd.s. 67, nr. 40. Karen Mathea, f. 11.08.1818, døpt 20.09.1818, datter av Johan Olsen og Magnild Jørgensd., Glassverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.