Gå til innhold
Arkivverket

[#5829] Meyer / Stabell


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Ønsker og kunne få hjelp til og finne min for mor:Gjertrud Meyer f.ca 1758 ( Trondheim ) g.9/10-1792 i Bergen gm Christian Stabell f.Trondheim hun døde i Bergen før 1815. Har ikke noe bakover på henne , ingenting om hennes familie. Kan noen hjelpe???MVH, Gurli HeimsbakkBoken om Stabell er den og få kjøpt noen steds???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

I Tr.heim i 1801 finner du bl.a. den pensjonerte enken Inger Maria Meyer f. Krogh på 58. Hun kan jo ha vært gift med Gjertruds bror? Fru Meyer bodde sammen med sin søster i Søndre Gade 24.Du finner også enken etter en Jon Meyer på Ørlandet i 1801, Margrethe på 66 år, med sønnen Johan Arnt.Og på Moe i Værdal finner du Catharina Rebecha Meyer f. ca. 1758...Men det er i Bergen du finner desidert flest Meyer, hele 175 i 1801...Blant navn og sjekke ut er søskenparet Giertrud Margaretha og Jørgen Christian som er 26 og 24 år, og broren Engel på 22. De var barn av Ingeborg Wolles første ekteskap med en Meyer...Og Hendrik Arnold Meyer f. ca. 1758 døpte eldstedatteren Giertrue, kanskje etter søsteren?I Ramsvik på Askøy var det en losjerende Giertrud Sophie Meyer f. 1881 som livnærte seg ved å sy for folk fra byen.Forresten er Gjertrud nevnt som 30-åring i 1801, hvilket vil gi en født dato rundt 1771, ikke 1758... Skredderen Christian Stabel ser derimot ut til å være født ca. 1758...Giertrue døde i 1810: Giertrue MEJER - Christian Stabel Mester Skræder's Kone - Alder: 39. Død Jan 31, begr. Feb 06 1810Ja, ja, det var ikke mye konkret dette, men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Nina Rose

Min mann er også fra Stabel(l) slekten, hvis du er intressert i kontakt, så send meg en mail :O) nina@brataas.no. Jeg har ikke henne du leter etter, men kanskje noe Stabel du mangler? :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Heidi, den Hendrik Arnold Meyer f. ca. 1758 som døpte eldstedatteren Giertrue, kan han være den samme som skipper (i Bergen) Henrich Arnholdt Meyer (1749-1801), som ble hjemmeviet i 1781 til Abel Cathrine Segelcke (1757-1785) (stadfestet i Domkirken i Bergen 25 Jan 1781) ? Disse skal ha fått flere barn. Henrich g. seg om igjen med Abel Catarine Hind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei Jeg har en av mine aner som er døpt i Trondheim Domkirke Juni 1804, hans faddere var bl.a. Lorentz Stabel og en Meyer, som jeg ikke har klart å tyde fornavnet på. Så navnet var ihvertfall der på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.