Gå til innhold
Arkivverket

[#5843] Velocipedbanen


Gjest Nina Tiller
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Tiller

Hvor i Oslo lå Velocipedbanen og hvilken menighet kom den under? Prøver å finne opplysninger om Helga Bergersen f.1898 som i 1900-tellinga har denne adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Jeg prøvde å se i tellingen på DA, og fant ikke denne gateadressen i det hele tatt? Og ingen Helga Bergersen i Oslo i 1900? Hvor har du funnet det? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei jeg fant familen på RHD`s sider.Far Kristian B.Bergersen f.1855 i Trøgstad og frue Marie B.Bergersen f.1856 i Horten.Det var totalt 5 barn og Helga var yngst.Det står at Velocidpedbanen lå i Aker Prgj.som i dag ligger i Oslo.Kontakt evt. Oslo Byarkiv. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Ja da skjønner jeg jo.....Aker lå ikke i Oslo... Velocipedbanen lå under gårdsnr. 5, uten at jeg helt vet hvilken gård det var. Gårdsnr. 6 er hvertfall Bestum nedre så det er nok utover der, tenker jeg! Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Ifølge 1886-matrikkelen (som ligger på rhd) er gnr 5 bnr 10 brukt av Kristiania Velocipedklub. Gnr 5 er Bestum øvre.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.