Gå til innhold
Arkivverket

[#5853] Kinn III, Anders Olsen , Nøttingnæs. 1748-1809


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Alle gode ting er tre.Den 21.12.1771 giftet Anders Olsen , Nøttingnæs seg med Olave Einarsdatter,Sandvig i Kinn.Anders skal være født ca.1748 , men jeg finner ingen som passer i databasen over fødte i Kinn her på DA.Han kan jo være født utenfor Kinn. Mitt spørsmål er da om noen har kjennskap til hvem denne Anders Olsen var , og hvor han kom fra ?Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

En liten rettelse.De giftet seg 16.11.1772.De trolovet seg i 1771.Hun står oppført ved vigsel og fødsler/dåp som Oline Einarsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kate Øren

Det er mange Olavsbarn på Nyttingnes: Kristen, Simon, Rakel, Gunnar, Helge, Gjert, Else og Anders. Dersom desse er syskjen, er Anders truleg ein av dei yngste.I karfolketeljinga av 1701 er ein Olav Andersson, 38 år, nemnd. Gift første gong med Unn Persdotter, andre gong med Anne Olsdotter. Han er nok litt for gamal til at han kan vere far til Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kate Øren

Anders er truleg son til Ole Hansson Eikefjord/Sunnarvik og Barbra Olsdotter EndestadSkifte på Eikefjord i 1750 etter Hans Hansson til enka Maretse Ingvaldsdotter (frå Langedal) og borna: Ingvald Liset (Bremanger), Elias Vallestad gift med Pirnele Samelsdotter Svardal, Berent Eikefjord gift med Guni Andersdotter Øren, Ole Hansson, bur på Sunnarvik, umyndig (under 25 år sannsynlegvis), Mari Hansdotter, 22 år, Eli Hansdotter, 16 år.Ole Hansson får bygslesetel på 1 pd. 2 mrk. i Sunnarvikja frå Sjur Andersson Eikefjord - son til Anders Sjurson Sunnarvik, i 1745.Ole Hansson S. er lagrettemann i 1755.I 1767 blir same jorda solgt til Martin Olsson Løkkebø, og han bur på garden, noko som betyr at Ole sannsynlegvis er død.Nyttingneset 1772: Bygslebrev på 18 mrk. til Anders Olsson frå seminarforstandar Mariager i Bergen.Nyttingnesholmen 1777: Bygslebrev frå Mariager til Anders på 1/2 lp.som stefaren Simon Olsson let han få.Stefaren til Anders, Simon Olsson, var opprinneleg frå Vevring. Han var bror til Gunnar Olsson Nyttingnes som det er skifte etter i 1749. Simon vart gift med enka Barbra Olsdotter Sunnarvik som ganske sikkert er mor til Anders.Ifølgje nokre notat eg har, var Barbra frå Endestad. I så fall kan eg berre sjå ein moglegheit - at ho var dotter til Anne Johannesdotter og anten fyrste mannen Ole Gunnarson eller andre mannen Ole Larsson Langedal som ho gifta seg med i 1727. Det fins uansett ingen Barbra Endestad døpt etter 1729. Eg reknar med at både Ole og Barbra er fødde kring 1725-30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk igjen Kate for flott innspill.Det virker som du har rimelig god oversikt over slektene i dette området.Mvh.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen Kate.Jeg har funnet følgende.Barbra Olsdatter , Endestad ble døpt 04.10.1716 .Da må faren være Ole Gunnarson.I følge 1701 tellingen skal han være født ca.1673.Han dør trolig i 1726 for 02.07.1727 gifter Anne Johannesdatter seg på nytt med Ole Larsson.Ole G. og Anne J.giftet seg forøvrig 09.07.1699.Marthe Ingvaldsdatter giftet seg med Hans Hansson Egefjord 28.06.1716.I følge 1701 tellingen er der en Ingvald Larsen 44 årpå Langedal.Det er vel trolig hennes far.Hans Hansson Egefjorden er vel kanskje sønn av Hans Ingvaldson 44 år i 1701 tellingen.Den 13.08.1689 giftet Hans Ingvaldson Solem seg med Eli Stephensdatter Egefjorden. Kan du bekrefte om dette er riktig. Jeg er også på jakt etter foreldrene til Lars Olsson og Anne Andersdatter .Ved giftemålet deres 09.01.1735 er det anført at begge kom fra Tonnem.Vet du noe om disse?. Mvh.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kate Øren

Dette ser ut til å stemme. Barbro er nemnd i skifte 1752 etter morsystera Sigrid Johansdotter Knapstad. Då er ho gift med Ole H. Sunnarvik. Det er skifte etter Marte Ingvaldsdotter Eikefjord i 1766, og då er borna til Ole nemnde: Gjert (22 år), Anders (18 år) og Jannike.Gjert blir sendt til "spitalen" i Bergen i 1772 fordi han var spillsjuk (spedalsk).Hans Ingvaldson Solheim og Eilin Steffensdotter blir gift 1689, men i Florasoga står det at Hans døyr same året. Eg kan ikkje sjå at det er nemnd nokon Hans Ingvaldson i 1701-teljinga for Eikefjord. Kanskje er dødsåret feilskrive, for det ser ut til at Hans har fleire born (Brite og Synette)Marte er dotter til Ingvald Larsson Langedal, f.kr. 1657. Han var son til Lars Ingvaldson Langedal og Synneve Hallvardsdotter.Ole Gunnarson vart fødd 1673 og var son til Gunnar Andersson Øren og Ales Olsdotter Valvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei igjen.I manntallet for Nordre Bergenhus her på Digitalarkivet finner jeg bl.a. følgende personer på gården Eggefjord:Hans Ingvaldsøn 44 aar og hans sønn Hans Hansøn 9 aar.Det skulle vel bety at det er en feil i Flora-soga. Ellers takk for nyttig tillegsinformasjon.Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kate Øren

Når det gjeld Lars Olsson og Anne Andersdotter, skriv du ikkje kvar dei budde, men berre at dei kom frå Tonheim. Då er det sannsynlegvis slik at også foreldra kom derifrå, iallefall nokre av dei.Moglege fedre til Anne:ANDERS SIMONSON (f. 1679) g.m. Malina Hallvardsdotter i 1707. Anders var son til Simon Andersson Tonheim 1635-1705. Anders hadde syskena Johan(s), Borni og Marte.ANDERS KNUTSON (f. 1681) g.m. Synneve Olsdotter i 1707. Son til Knut Andersson (f. 1650) og soneson til Anders Knutson Tonheim, f.kr. 1610. Moglege fedre til Lars:OLE ANDERSSON MIDTBØ, 1671-1720. Gift to gonger, andre gongen med Gjertrud Olsdotter Tonheim. Hadde truleg ikkje born med fyrste kona Brite Kristensdotter sidan ho var over tjue år eldre enn han. Han gifta seg med Gjertrud i 1700 og kom samstundes til Tonheim.Sonen Anders vart gift med Dorte Olsdotter i 1724.OLE PÅLSON (f. 1668) g.m. 1. Ales Olsdotter i 1692 (død 1698) og 2. Johanne Ingvaldsdotter i 1698.Det er nemnd ein Lars Olsson Tonheim, men han er truleg for gamal til å vere den du er på jakt etter. Han er fødd kring 1665 og vart gift med Gunnhild Pålsdotter i 1707.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen.I 1772 gifter Anne Larsdatter ,Tonnem seg med Absalon Ananiasson.Jeg har kommet til at denne Anne må være datter av Lars Olsson Tonnem.Det står riktignok at den Anne som ble født i 1737 ble født pa Taanem i Kinn.Under vigde fant jeg således Lars Olsson og Anne Andersdatter gift i 1735.Mvh.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

God morgen Kate.Vet du om der er noen skifter etter de potensielle foreldrene til Anne eller Lars på Tonnem?Jeg fant forøvrig på Familysearch en Anne Andersdatter døpt i Kinn 06.07.1712 med far Anders Simonsen.Det kan vel muligens være den Anders Simonson som giftet seg 16.01.1707 med Malene Halvorsdatter.Mvh.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kate Øren

Ser ut til at det berre er skifte etter Ole Paulsen (Pålson). Det er også skifte etter Anders Olsson som ganske sikkert er son til Ole og kanskje er bror til Lars.Eg vil tru at har funne den Anne du er ute etter. Hvis eg skulle tippe, så ville eg ha satsa på at Lars var son til Ole Andersson Midtbø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

HeiJeg var vel også kommet fram til at Ole Andersson Midtbø var den mest aktuelle kandidaten.Men nå beveger vi oss etter hvert så langt tilbake i tid , at det begynner å bli vanskelig å få den endelige bekreftelsen. Et lite sidesprang til slutt. Hvet du hvem Anne Isaksdatter som dør på Husefæst i 1766 var datter av?Hun var gift/eller hadde barn med Ananias Andersson Husefæst.Jeg har iokke kunnet finne noe ekteskap på de.Takk for all hjelp mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kate Øren

Desse personane kan eg nok ikkje hjelpe deg med. Husefest ligg vel i Bremanger, og det er eit stykke utanfor mitt "virkeområde" ;-) Når det er sagt, så høyrde Bremanger til Kinn prestegjeld til godt ut på 1800-talet, så det burde vere mogleg å finne dei i Kinns kyrkjebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.