Gå til innhold
Arkivverket

[#5854] Peder og Kari--Hvor bodde de?


Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Pedr Nilsen f.1817, mulig at han er fra Nordrehov, gift med Kari Pedersdatter f.17/11-1811 og d.4/12-1892. De hadde an datter som het Andrine som muligens bodde i Sørkedal i Oslo(V Aker)(Kristiania). Denne Andrine hadde en datter som jeg etterlyser.Har sittet på D.arkivet nå i 2 timer uten resultat. HILSEN INGER CARLSON

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Regner med at det er disse du finner på Stubberud i Aker 1865? Siden Andrine ikke er med i husstanden i 1865, er hun vel ute i tjeneste eller ikke født ennå. Det er en del Andrine'r født i Aker i 1900 - vet du om datteren er født før eller etter 1900?Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

I 1900 ser det ut som om Peder er kalt Per Nilsen og bor hos datteren Gustava (g. Jensen) på Karlsrud i Aker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Kan det være Andrine Petersdatter f. 1842 i Aker, g.m. Martin Paulsen boende på Taasen i Aker i 1865 ? Alder ifht. de andre barna er jo i hvertfall passende. Lailis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Jeg myste litt mer, og kan hende det var rett allikevel. At jeg tok feil i at det var feil.... Kanskje nå Inger kunne komme med fødselsåret til Andrine, så slipper vi å gjette mens vi hjelper? Lailis igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Akkurat...da begynner vi med ny nøsting... i 1900-tellingen er det vel bare en Andrine (med den skrivemåten) med passende f.år, Andrine Andersen, f. 1866 i Aker, gm. Aksel Andersen f. i Fredrikshald 1862 med en datter Valborg. De bodde på Skogsbo (dette ligger iflg. matrikkelen på Sæter Vestre i Østre Aker.Kan dette være no, tro? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

STÅ PÅ!! Stubberudbråten er nevnt i denne sammenheg, men der bor noen andre. Jeg så på Stubberud, og der er jo Peder og Kari.Men alder stemmer ikke hos disse, og hvor er Andrine på bare 9 år? Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Jeg ser ingen problemer med alderen til Peder og Kari i FT1865, men er enig i at Andrine er ung til å ikke å bo hjemme. Hun kan selvfølgelig bo hos besteforeldre eller andre slektninger? Vet du forresten om hun kan ha dobbeltnavn, slik at hun figurerer i FT1865 med et annet fornavn? Jeg er tilbøyelig til å foreslå kirkebøkene...Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Jeg skjønte ikke det siste svaret ditt, Inger, alderen på Peder og Kari i 1865 på stubberud er jo det du skrev i første innlegg, 1811 og 1817?Det finnes ingen Andrine i 1865 (Pe..datter) som jeg kan se. Hun må ha hatt flere navn... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Beklager regnefeilen. Jeg har sett 1865 tell, og det er nok rett fam. Går på riksark. og finner resten. Takk for innsatsen. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.