Gå til innhold
Arkivverket

[#5873] Hetland Skibreie i 450 år Bind 2 Gard Ætt og Folk


Gjest Sylvi Hagen(f.Hamre)
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen(f.Hamre)

Bok: Hetland Skibreie i 450 år Bind 2 Gard Ætt og Folk av Petrus Valand og Olav Heskestad.Sigbjørn Sandsmark var så vennlig i tidl. innlegg å anbefale ovennevnte bok i forbindelse med mine søk etter aner i dette området.Imidlertid har de ikke denne boken på Biblioteket i Bergen - og kan heller ikke skaffe den. Det ble opplyst at den har vært etterspurt av flere. De oppfordret til å undersøke om boken evt. kan kjøpes. Jeg prøver først her i debattforum.Takknemlig for forslag om hvordan jeg kan få fatt i boken.Mvh Sylvi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Helland

Søk i Bibsys(katalogbasen for universitets- og høgskolebibliotekene) sier at boka finnes på Universitetsbiblioteket i Bergen,Historisk/filosofisk fakultetsbibliotek, UBO/Gunnerus (Oslo) og Nasjonalbiblioteket. Biblioteket i Bergen bør kunne skaffe den til deg hvis du ikke har tilgang til noen av disse bibliotekene selv. Lykke til. Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det er det bindet som omhandler Helleland Sokn som er aktuell. Forsøk Lund Komune ved kulturkontoret kansje der er flere eksemplarer der til salgs,det første bindet omhandler Heskestad. På tittelbladet står der bind 1 i begge to,men på ryggen står der henholdsvis 1 og 2. Mvh Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Stor takk igjen til Sigbjørn Sandsmark. Jeg prøver Lund Kommune på mandag. Juster sa vel: "mot normalt"(det er verdt et forsøk). Ha en fin St. Hans og god helg. Mvh Sylvi Hagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Og takk for det-. Utgitt av Eigersund og Lund Komuner 1971. Det er mulig at SR bank på Moi også solgte bøkene-vel også i Eigersund. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Mange takk for mer info.(som er "just" det som skal til for å lykkes). Mvh Sylvi Hagen (med farmor som kom fra Egersund, f. på Nodland, gift Hamre i Bergen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Pia Charlotte R. Jakobsen

Boka fås kjøpt hos Eigersund Kommune, tlf 51468220. Spør etter KOMMUNEKASSA, der har de den!! De har den ikke på kultuetaten. Begge bindene koster tilsammen 300 kr.Lykke til!mvh Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei Pia. Takk for ditt innlegg. Jeg har forlengst kjøpt de to bøkene fra Egersund kommune og er kommet godt i gang videre. Stadig nye gårder og nye bøker dukker opp. I alle fall takk for tipset ditt. Mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.