Gå til innhold
Arkivverket

[#5893] Ola Jensen,Børaas


Gjest Svein Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Hansen

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Ola Jensen,Børaas.Vi kan ikke finne noen opplysninger om han.Hans datter Marie Olsdatter,Børaas giftet seg 20/12-1818 i Korskirken i Bergen med Abreham Olsen.Da står det skrevet at Marie bor hos sin brolegger Ola Jensen,Børaas.Vi går utfra at dette er faren hennes og at brolegger er hans yrke. Hadde hvert fint om det var noen der ute som kunne hjelpe til med opplysninger om han På forhand tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Etter mye leting fant jeg ihvertfall at Børaas er i Lindås, men jeg tror stavemåtene har vært mange rundt århundreskiftet... Se f.eks. Beraas og Weraas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
Gjest Jan Tertnes

Hei!Beraas, Bergås er i Lygra sokn, Lindås. Du må nok på biblioteket og låne Alenfit I boken for Lindås som går opp til år 1800. Jeg har gården i boken Lygra og Hundvin sogner som starter fra 1800 og der er han ikke nevnt.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Ole Jensen Laviken gifter seg i Hosanger prestegjeld 1778 med Anna Johannesdatter Straume, Modalen. Disse flytter ca. 1784 til Berås i Lygra og får følgende barn der:Maria 1784-1785Maria døpt 9 oktober 1789, Kronstad 1801Johannes 1793, Kronstad 1801Kari 1796, Kronstad 1801Anders født 1800 på Kronstad, ÅrstadI 1800-1836 bor familien på Kronstad, Årstad. Ole er da 51 år og kona Anne er 45 år. Ole Jensen dør på Kronstad i 1836 som almisselem 15 oktober 1836 87 år gammel. Anna var som sagt fra Straume i Modalen og om henne er det sagt at hun var gift med en Ole Jensen og bodde i Bergen. Håper dette var til hjelp og lykke til videre! Med vennlig hilsen Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Tusen takk for hjelpen til Jan og Kenneth. Er det noen som har flere opplysninger om denne slekten , motas det med stor takk. Svein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Spørsmål til Jan og Kenneth. Hva er de korrekte titler på disse bygdebøker som en kan finne opplysninger om denne familien. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Den ene bygdeboken heter 'Alenfit I Gards og personhistorie til 1814, av Nils Hjelmtveit' og den andre er 'Bygdebok for Modalen Herad, gards og ættesoge band 1, av Sigmund Lillejord og Eilef Steinsland, 1984' Mvh. Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.