Gå til innhold
Arkivverket

[#5894] Olaf Magnus- et mysterium!


Gjest Inger Tysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Tysland

Olaf Magnus Emil f. 26.7.1885, døpt 30.8.1885 i Trefoldighet Menighet i Oslo. Finner han i 1891 tellingen, men ikke i 1900 tellingen. I kirkeboka(fødte og døpte) for broren Alf Harald døpt 24.2.1884 i Johannes Menighet er det anmerket at broder Olaf Magnus evled av "vingitt"? Kjenner noen til når Olaf Magnus døde,vil noen i USA bli veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi T. Slettemoen

Det er nok ikke Olaf Magnus Emil døpt i 85 som oppgis som død i 84. Det må være forgjengeren, Olaf Magnus.Hvem av disse er det du lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Guttene het Olsen og var sønner til Maria og pianostemmer Carl Emil Olsen. Det må være den samme gutten, da foreldrene møtte hverandre i 1883. Alf er faktisk født en måned før de giftet seg. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

HeiHVordan vet du så sikkert at de ikke traff hverandre før 1883? Og det var ikke ekstremt uvanlig å få mer enn ett barn før ekteskapet. Dessuten kan det jo umulig være samme gutten. Hvis Olaf Magnus er født 26.7.1885 kan han jo ikke være død innen 24.2.1884! Om det så allikevel er at foreldrene først møtte hverandre i 1883, kan vel en av dem ha sønnen Olaf Magnus fra et annet forhold?Det er altså mange muligheter, men at gutten dør før han er født er vel ikke av de mest sannsynlige? ;-)kh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

I følge sikre kilder var Carl Emil ikke utenfor Oslo (han har jeg fulgt år for år fra han ble konfirmert. Maria kom til Norge som tjenestepike i januar 1883. At Olaf står under anmerkning som broder avliden selv om han er født senere har forekommet med andre før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Beklager, det burde jeg jo ha skjønt når du også nevnte at han fantes i 1891-tellingen...Vet jo ikke om du har funnet foreldrene i 1900? Hvis ikke finner du dem herkh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hva er det du egentlig lurer på? Masse hjelpsomme her...(har han etterkommere i USA eller? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Vi lurer på når Olaf døde siden han kom som en stor overraskelse for hans søskens etterkommere i USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei igjen Inger! Det kan se ut som det eneste du kan gjøre er å sjekke kirkeboken. Hvis du ikke allerede har gjort det? Siden han er nevnt i 1891-tellingen, men ikke i 1900, døde han vel mellem der? Hvor bodde de i 1891? Jeg skal på byarkivet om ett par timer, så jeg kan myse litt, dersom du forteller hvilke kilder du allerede har sett i! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei Laila, Jeg har gått gjennom samtlige menigheter i Oslo mellom 1891 og 1900 med null resultat. Det er derfor vi lurer på hva som har skjedd, og hvor vi kan finne han. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.