Gå til innhold
Arkivverket

[#5895] Har noen vært borti etternavnet Hörning ?


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

Jeg lurer på om andre har vært borti etternavnet Hörning? Jeg finner et stedsnavn utenfor Århus i Danmark med samme navn. Men ikke som etternavn. Vedkommende som jeg leter etter skal være svensk og heter Anna Beata Hörning gift med David Wilhelm Blom. Kanskje Anna er dansk likevel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei! Jeg tok en kjapp søk på familysearch.org (på Horning, alle ö er blitt o i IGI. Her var det treff på 84 stk..... (søkte bare med etternavn/sverige Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Knut Bryn

Du har trolig også vært en Hørning-familie i Danmark. Peter Sørensen Heiberg (1694-1775) fra Sogndal slo seg ned i Danmark (Vemmetofte). Han ble gift med en Edel Cathrine Hørning (1710-1791) som var datter av Thomas Jørgensen Hørning og Inger Hansdatter Windekilde. Men denne Hørning-familien kan jo også ha vært av svensk opprinnelse!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sven-Arne Adolfsson

Jag sökte på efternamnet Hörning i svensk telefonbok och det fanns då 27 stycken sådana familjer i Sverige med telefonnummer i teleboka. Så namnet finns tydligen här i Sverige. MvhSven-Arne Adolfsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.