Gå til innhold
Arkivverket

[#5898] Personer i Garnisonen 1840


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Heisan! Jeg lurer på om dere har noen tips til meg mht å finne personer i militære papirer for Garnisonen i 1840?! Det oppgis at "to sønner ligger i Garnisonen i Christiania" ved farens dødsfall i 1840. Fint om noen kan gi meg noen hint! Er ikke kjent på dette området! Takk fra Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei igjen! Jeg regnet med at jeg kunne finne dette på Riksarkivet/Statsarkivet, MEN: vet de som jobber der egentelig noe om dette? Min erfaring er NEI! Ikke de som sitter i skranken iallfall. Hvis noen vet om noen der inne jeg kan ringe til og forhøre meg om hvordan jeg skal gå frem i papirene og kildematerialet så er jeg takknemlig for det! Dette er en så gråsone som jeg aldri har beveget meg inn i. Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Var en gang i kontakt med en person ved navn Rask Eng som kunne fortelle det meste om det Norske millitæret. Mener å huske at han bodde på Nesodden eller i området deromkring. Fornavnet husker eg ikke men Rask Eng(h) hørest ut til at det er offisersnavn,forsøk telefonkatalogen. Forsøk også å søke etter forfattere med det navn. MVH Sig--- :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Kan godt være Rolf Rasch-Engh som bor i Bærum. Han er i alle fall godt skodd på lokalhistorie her i bygda.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.