Gå til innhold
Arkivverket

[#5900] kirkesanegeren Ivar Brovold fra Møre og Romsdal


Gjest Nina Schliemann
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Schliemann

Ivar Brovold, født 12 desember 1823 på Vestnæs i Møre og Romsdal var min tipp oldefar. Han var kirkesanger bl.a. og visstnok en ressurs i sin tid. Han var gift med Jonina Pedersdatter fra Tromsø. Siden, som enkemann, ble han gift igjen med en Sigrid. Han døde nok tidlig på 1900- tallet. Jeg forsøker å finne navnet på alle barna hans, det skal visst være 8, jeg har funnet syv, og også to "pleiebarn" ; Ivar Martin (Knutsen) Brovold og Ingeborg (olsdatter) Brovold. Hvem var det siste barnet? Og hvilken av døtrene til gamlefar Ivar var mor til disse to pleiebarna??? Og hvem kan fedrene ha vært? Kan moren ha dødd? Ivar Martin og Ingeborg emmigrerte i 1910 til S.Dakota. Ingeborg døde tidlig "over there", mens Ivar Martin flyttet til Canada hvor hans etterfølgere ville bli veldig glade for å finne ut av dette... All informasjon/tips mottas med hjertelig takk! Hilsen Nina Schliemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Guro Reinhart

Hei - det er over 5 år siden innlegget ditt, ser jeg. Jeg søkte på navnet Brovold i Debatt og fikk opp begge innleggene dine.Kjenner du til om 'din' Ivar Brovold hadde en datter Jensine født rundt 1872, gift med Iver Hansen på Hungnes i Kleive?I FT 1865 for Møre og Romsdal finnes Ivar Brovold under Brovolden med Saltbudal sammen med familien du nevner over. Men - det finnes også en Iver Knudsen under Brovolden i Kvernes some er kirkesanger og lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.