Gå til innhold
Arkivverket

[#5904] Johanna Olsdatter f. 1884 Bergensområdet.


Gjest Laila Normann Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Normann Christiansen

Håper noen tar utfordringen med å hjelpe meg og finne nåla i høystakken! For en dame i Amerika søker jeg: Johanna/e Olsdatter ble født 22. sept. 1884 i "Bergensområdet". Hennes foreldre var fisker Ole Olsen!! (her er det flere skrivemåter, inkl. Olaus og Olai). Moren var en Signe Hansen (regner med at dette er en Hansdatter). Det er ikke så mange Signe i 1865-tellingen så dette var vel ikke det vanligste navnet da. Den eneste informasjonen damen i USA har er at hun kom fra "Bergen area", jeg kan ikke finne noe i emigrasjon/ft. Bergen 1891 som kan passe. Johanna emigrerte ugift ca 1903 iflg. census der borte. (Hun giftet seg i USA med en Sigurd Gjestad/Norby, han har vi full kontroll på).Hadde vært artig om vi greide å finne noe! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei Laila,Fant ikke noen som kunne passe i Hordaland 1900 heller. Fant et par med far Ole Olsen, men ingen Signemor. Vi vet jo heller ikke om hun levde da, eller om Ole har giftet seg på nytt. Men det var egentlig ikke så mange Johanner som var født 1884...H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Heidi! Takk for hjelp. Vi får se om Sheila greier å hoste opp noen flere opplysninger, da jeg har satt henne i kontakt med nålevende familie (hennes mors fetter og kusine!) her i Norge (familie av Johanne's mann). Kanskje de hørte om denne Johanne, da de som bor i Norge faktisk er en dame på 96 med et glitrende hode, og en mann på 88 som også har en helse og et hode det står respekt av! De hadde visst litt kontakt med amerikafareren, så.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Sigmund Holt

Hei Laila Jeg går inn på et tilfeldig valgt emne, for å få kontakt med deg. Kan du se på mitt innlegg av 30. nov. 2003, der jeg etterlyser oppholdet til min bestefar, Julian Theodor Christensen Thoreby f. 25 12 1863, i Canada. Han var hjemme under 1900-telligen kan jeg se i Digitalarkivet for Østfold. Det virker som du har god oversikt over søk på div. baser 'over there'.....kan du være så snill å hjelpe meg? Hilsen Sigmund Holt Ulsrud/Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.