Gå til innhold
Arkivverket

[#5914] Halvor Halvorson Rudlang og Anne (Gulliksd/Larsd.?


Gjest Bjørn  Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn  Pettersen

Hei er det noen der ute som kan hjelpe meg.Jeg kan ikke finne Anne Gulliksdatter f.1798 i tellingen for 1801 finner bare en Anne Larsd som kan passe.Vet at hun giftet seg med Halvor Halvorson Rudlang f.13 Mai 1799 og fikk barna Halvor og Siri 7 Jan. 1830 (Tvillinger).Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger her er det fint. Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

Det finnes i 1801-tellingen for Ourdahl en 3 år gammel Anne Guleksdtr.oppført under gården Bang: Lenke det er henne du leter etter?Hilsen Hanne Johnsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Hanne.Denne må jeg ha oversett det ser ut til at det kan være henne ha.Takk nok en gang. Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Hauger

I følge "Gard og bygd i Sør-Aurdal", bd.B, var den aktuelle Anne Gulliksdatter fra husmannsplassen Renna under Gastgjevarhaugen i Bagn. Hun ble gift i 1843 m. Ola Steingrimson Gastgjevarhaugen og i 1847 m. Arne Sjugurdson Bagn. Så hun passer dårlig til å være "din" Anne Gulliksdatter. Men det må jo tas et forbehold om at hun kan ha vært gift flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  Pettersen

Ok Gunnar du skriver Sør Aurdal.De ble gift i Nord Aurdal og fikk tviliingene Siri og Halvor 7 Januar 1830.Hennes mann Halvor Halvorsen Rudlang ble en gammel mann og døde 16 Nov.1886.Det er alt jeg vet om disse til nå (Ganske blank på Anne sitt opphav.Er det noen der ute som kan hjelpe. Sommerhilsen fra Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Langsøe

I kirkeboken for Aurdal 1798 finnes bare en aktuell kandidat. Hun ble døpt Ane den 8.7.1798 og var datter av Gulik Jørgensen Bangseje og hustru Ane Olsdatter. Kan fødselsåret være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  Pettersen

Hei Dagfinn.Jeg tror også denne personen er riktig men er usikker.Fødselsåret kan jo være feil.Er åpen for flere innspill.Takk for hjelpen så lang.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  Pettersen

Hei Daginn igjen.Etter og ha søkt på Halvor her på DA,finner jeg han på Torten,gift med "Anne Larsd 61 år ifg.1865 tellingen kan det være skrivefeil eller så må jeg gå grundigere igjennom mine notar jeg har overtatt,der står det nemlig Anne Larsd.Har du kirkeboka tilgjenglig? Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  Pettersen

Hei er det noen der ute som kan be/avkrefte om det var Anne Larsdatter eller Gulliksdatter som var Halvor`s kone.Takker for innspill.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Langsøe

Bjørn!Har funnet en Ane Larsdatter, døpt 11.9.1803, med foreldre Lars Gulichsen Fodneseje og hustru Ingri Knutsdtr. Faddere: Knud Sebo, Halvord Mejsedal, Sigri Halvorsdtr Døvres-Ødegaarn, Ingri og Astri Knutsdtr Sebo.Hilsen Dagfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn  Pettersen

Hei Dagfinn.Tusen takk for hjelpen.Det kan se ut som det stemmer for jeg ser fadderene her også går igjen i mine papirer.For og være helt sikker så må jeg sjekke ut for Halvor og Anne fikk tvillinger 7 Januar 1830,jenta ble visst døpt Siri. Men takk nok en gang Dagfinn.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.