Gå til innhold
Arkivverket

[#5916] Grd. Geitvik i Verran (Mosvik/Ytterøy) N-Trøndelag


Gjest Magnar Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnar Hole

Er det nokon som kjenner til grd. eller husm.pl. Geitvik i Verran ? Det var 3 Anderss. brødre som var brukarar i 1865. Neste brukar var Lorns Johnssen f. 1841. Han var g.m. Dorothea Mathiasdtr. dtr. til Mathias Geitvik, den yngste av Anderss. brødrene. Er det nokon der ute som veit kor Lorns kom frå ? Han hadde ein bror Edvard f. ca. 1851. Takknemleg for hjelp.MVH M H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Mette Værnes

Hei MagnarDet er lenge siden innlegget ditt og mulig du har funnet ut av dette sjøl, men jeg skriver inn allikevel.Jeg finner en Lorents Andreas født den 13/6-1841 og døpt 11/7-1841 i Verran kirke av foreldrene og gårdmannsfolk John Arentsen Folden og Martha Serina Larsdatter, på side 158 i kirkebok 5 for Verran kirkesogn - Ytterøy prestegjeld.John 34 år og Martha Serina 27 år ble gift i følge Familysearch på Inderøy 11/12-1839. I følge folketelling 1865 fra Digitalarkivet ble John født i Ytterøy prestegjeld og hun på Inderøy. Jeg finner John født 22/8-1805 og døpt 1/9-1805 i Verran kirke av foreldrene Arnt Johnsen og Kirsten Olsdatter Storfold, på side 159 i kirkebok 3 for hele Ytterøy prestegjeld.Bare gi beskjed om du ønsker informasjon videre bakover. mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.