Gå til innhold
Arkivverket

[#5919] Peder Johnsen og Gunild Olsdatter, Aust-Agder.


Gjest Kari Anne Støyl
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Anne Støyl

Peder Johnsen g.m. Gunild Olsdatter. De fikk datteren Helga Pedersdatter f.1840 Gjerestad i Aust-Agder.Jeg finner Helga på gåden ”Sinæs” i Gjerestad sammen med sin mann og sine barn i 1865-tellinga. Men når jeg prøver å finne foreldrene hennes – Peder Johnsen og Gunild Olsdtr. finner jeg ingen av dem. Jeg er klar over at de kan være døde, men jeg synes det er rart om begge to er det. Jeg veit ikke når eller hvor de er født, men med en datter på 25 år, så er de kanskje borti 60 år gamle i 1865.Kan noen hjelpe meg med å finne dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Hei Anne.Jeg har vært borti denne familien før, men har vært for opphengt i at han har feil kone. Det står også "deres barn", ikke hans barn. Men Helga er født ca. 1840 og barna på Finli gård i Gjerestad er født i 1845 og 1848, så det er selvsagt fult mulig at han kan ha giftet seg på nytt.Er det noen som har mulighet til å sjekke dette for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Jørgensen

Hei Kari Anne.Jeg trur du har funnet feil Peder Johnsen. Jeg tok et foreldresøk på Family search ( Peder Johnsen og Gunild Olsdtr.) og fant følgende barn: John 1828, Ole 1829, Torje 1833, Niels 1835, Helvig 1837, Helge 1840, Ingeborg 1842, Anders 1848, Allan 1844.Jeg fant også Peder Johnsen og Gro Zonesdtr. Gift 17. juli 1842. Så jeg tror du er på villspor.Hilsen Kari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Hei Kari!Ser ut som du har rett i at det er feil Peder vi har funnet. Så da er det bare å begynne på nytt igjen...Har noen noe anelse om hvor Peder Johnsen og Gunnild Olsdtr. befinner seg i 1865? De er nok født i begynnelsen av 1800 for første barn er født i 1828.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Ta et søk i Halse, Mandal, Risørbank. Det var mange Aust-Egder som flyttet til Mandalsområdet. Parafinfabrikken på Riørbank,eller skipsverftet på Gismerøya. Fol på den tiden varf like mobile som i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Anne Støyl

Hei Kristian.Jeg fant Mandal i Vest-Agder, men hvor finner jeg de andre stedene du nevnte? Jeg er IKKE kjent i dette området. Jeg fant ikke Min Peder Johnsen i Mandal ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.