Gå til innhold
Arkivverket

[#5939] Elen Oline fra Skjold, alenemor, hvor i 1865 ? ? ?


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Borgen

Jeg har i flere år lett etter Elen Oline Bergesdatter, f. 1820 på Hatlestad i Skjold, Rogaland. Hun ble gift med Gudmund Gudmundsen fra Lindanger i Skjold (1821-1861). De var kvekere, kjøpte et bruk av gården Østenstad, men hun flyttet fra denne da mannen døde. Kan ikke finne henne og de 2 minste barna i 1865. Sønnen Berge, f. 1854 er da jetergutt på legd på gården Eggja. Hun hadde med seg sønnen Ole f. 1855 og datteren (min oldemor) Maren Abelone f. 1859, men det er ikke tale om at jeg kan finne dem. Seinere kom både hun og datteren til Stavanger, bodde der i Nedre Strandgate 72, men hvor var de i 1865 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Er det sønnen Ole Gudmundsen, f. 1856, som er "lægdlem, utsat til opforstring" på gården Sponevik i Skjold i 1865?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Geir Kristian Eide

Jeg er heller ikke i stand til å finne Elen Oline og datteren i ft 1865.Men ifølge Tysvær Gard og Ætt b.4 av Nils Olav Østrem , er Elen Oline bosatt på Strømsten i Stavanger i 1865.Går ut fra at datteren Maren Abelone bor sammen med henne.Mvh. Geir K Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tony Liestøl

Såg tilfeldigvis ditt innlegg i kveld, og mener bestemt at vi tilhører samme slekt. Skulle det væøre noen opplysninger du trenger ta kontakt : tliestol@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.