Gå til innhold
Arkivverket

[#5947] Magda Samdal bodde i 1966 i Fyllingdalen,Bergen


Gjest Eva Kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Kalmér Savjord

Jeg lurer på om noen kjenner til Magda Samdal som bodde på Løvstakkskiftet i Fyllingsdalen i Bergen i 1966.Jeg tror at hun kan være en kusine til min mormor.Om noen kjenner navnet så vil jeg gjerne høre fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Ravnanger

Kombinasjonen Samdal og Løvstakkskiftet klinger fortsatt. Prøv telefonkatalogen for Bergen - postadresse Laksevåg eller Fyllingsdalen, adresser som Øvre Fyllingsvei, Riplegården, Hamrehaugen eller Klauvsteinen - dette er adresser omkring "Løvstakkskiftet". Hilsen Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi T. Slettemoen

Omtrent hvor gammel skulle Magda være i dag? Er Samdal pikenavnet?Du finner ingen Magda Samdal i Hordaland i dag, men det er flere som heter Magda både i Fyllingsdalen og Laksevåg... Etternavn: Vesterøy, Tennebekk, Ottesen, Kroken, Hansen og Haaland - og ellers i Bergen er det omtrent like mange Magdaer til.På www.ba.no kan du gå inn på skattelistene i Bergen og finne alderen på de forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Om det er den Magda jeg leter etter kan hun ha vært i sekstiårene i 1966 og hennes pikenavn skal da være Olsen Kvamme eventuellt bare Olsen eller Kvamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi T. Slettemoen

Hei du i Mord-Norge! Du bor på et sted jeg ikke fikk lyst til å besøke! :-)Mitt forslag er fortsatt skattelistene, hvis du vet hva mannen og hennes foreldre heter kan du jo håpe de hadde barn som var oppkalt.På Kalandseidet i Os (sør for Bergen) finner du både Magnhild født i 1932 og Magne født i 1955... Men med navn på barna har du kanskje mer å gå etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Prøv å ringe Per eller Olav Samdal,Krohnegården 11 og 13.De er født og oppvokst på en gård som lå i Løvstakkskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Takk for opplysninger. Heidi det skal selvsagt være "Nord- Norge "Beklager feilen. Slik går det når man har det for travelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Hjertelig takk for all hjelp. Bjarte, jeg ringte til Olav Samdal og han kjente til Magda.Og jeg fikk vite hva barna hennes heter. Nå er jeg veldig spent om Magda er kusinen til min mormor eller bare en god venninne.Jeg hadde neppe klart det uten hjelp fra dere.Tusen takk !Dette blir spennende !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Nei, det tror jeg ikke. Det var masse ståk da skattelistene ble lagt ut i fjor, så jeg vil anta at det var første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest EVa Kalmér Savjord

Hjertelig takk til Siri, Heidi og Bjarte som har gitt meg tips så jeg har funnet etterkommerne av min oldemor.Magda Samdal var virkelig min mormors kusine.Jeg har fått kontakt med barnbarn av Magda !Jeg ønsker dere en fortsatt god sommer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.