Gå til innhold
Arkivverket

[#5953] Torkildsen til Bergen fra Ålesund


Gjest Jørn Austbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Jørn Austbø

Jeg driver for tiden med undersøkelser for å finne etterkommerne etter:Petter N. Torkelsen (Torkildsen?) f.1840 Helene Eliasdtr. Torkelsen f.1838De flyttet fra Ålesund mot slutten av 1880-årene, og kom da til Salhus i Åsane nord for Bergen. Magne i familien arbeidet i fabrikk, og på denne tiden hadde jo Salhus et levende industrimiljø. Min oldemor Joakima Torkildsen f.1878, deres datter, giftet seg i Salhus med Edvard Bertelson fra Selvik. Av søsken til Joakima har jeg funnet følgende:Thomas Joakim Torkildsen f.ca.1863 (til Nesttun) gift med Anna Torkelsen, barn: Paula,Emma,ThorvaldElias Anton Torkildsen f. ca.1865 (til Bergen) gift med Anna Johannesdtr. Aksdal, barn ?Lina Karoline Torkildsen f.ca. 1872 (til Øvsttun) gift med Martinus Johannesen, barn: Agnes,Joakim,HjalmarPetra Andrea Torkildsen f.ca.1874 (til Bergen) gift med Karl Andreas Nilsen barn: Peter Nikolai,KonradDersom noen har flere opplysninger om disse personene, og/eller deres etterkommere, er jeg svært interessert i disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.