Gå til innhold
Arkivverket

[#5970] Eli fra Eidskog


Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Nå søker jeg etter Eli f.1883 i Eidskog, død i barsel 10.01.1886 i Kristiania. Hadde fra før en datter som het Emma. På 1865 tell. finner jeg 4 Eli'r, men vet ikke hvem jeg skal velge til vår slekt. Hun var i Kristiania gift med Konrad Hilmar Hansen f.02.01.1886. Jeg skriver dette innlegget da det er en stund til jeg får reist på Riksarkivet. Tror det er en mulighet for at de giftet seg på Eidskog. Finner dem ikke i kirkebøkene i Kristiania omkring Kampen. Vet at de bodde på Kampenområdet, men ikke hvor. Takker på forhånd om noen har noe å bidra med. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Må få rette opp et par fel her:Eli var født i 1663, og hun var gift med Ole Kristian Hansen.Fødselsår ukjent. Konrad H. var sønnen Eli fikk da hun døde i Barsel 1886 Beklager at det ble litt rot. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Tror det er varmen jeg skal skylde på, men jeg skrev feil. Eli var født i 1863.Skriver attenhundreogsekstitre. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

HeiInger! Ei Eli Olsd.f. S.Kjærstad i Eidskog 30.5.1863. Ei anna var Eli Kristiansd. Eidsdbrua f. 1.4.1861, men hun ble g. i Grønlands menighet Kra. 1.11.1891 med Kasper Hansen f. Aurskog. Den tredje av dem var ei Eli Embretsd. som var datterdatter av Erik Olsen og Goro Embretsdat. Billa under Nes i Eidskog. Har ikke funnet denne Eli døpt i Eidskog. Du kan kansje se på konfirmanter for Eidskog. Bygdebøker for Eidskog: E.V.s.473, Billa under Nes. Søndre Kjærstad E.II.s.505/506.Eidsbrua E.II.s655.Vennlig Hilsen Finn Sollien Kongevegen 121 2211 KOngsvinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Det var bra at du tydet mitt innslag. Takk skal du ha. Nå sitter jeg da igjen med 3 Eli'r f.1863 ifølge 1865 tell. fra Eidskog. 1. Eli Olsd. Kjærstad. Mor enke Anne Syversd. 2. Eli Embretsdatter 3. Eli Gulbrandsdatter Min Eli var altså gift med Ole Kristian Hansen, og bodde i Kristiania. Hun døde 22 år gammel. Skal gå igjennom kirkebøkene fra Eidskog når jeg får en mulighet, så hvis noen kan sjekke ut et par Eli'r før det er det fint. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.