Gå til innhold
Arkivverket

[#5986] Kandalen, Gloppen


Gjest Renathe Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe Wågenes

Rasmus Anthonsen f.ca 1785 Kandalen gift når/hvor ?? med Christie Pedersdatter fraa ?? (Gloppen??), får barn på Askøy. Har funnet Rasmus sin far Anthon Pedersen f.ca 1741 gift med Agnethe Thorsdatter f.ca 1751 på gården Kandalen i 1801. Der bor også en Peder Thorsen f.ca 1751 gift med Brithe Pedersdatter f.ca 1739 og Peder sin far Thor Brynildsen f.ca 1717. Jeg tror at Anthon og Brithe er søsken og at gnethe og Peder er søsken. De får alle barn med de samme navn (oppkalling). Er det noen som har info. om denne slekten???.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Renathe.I følge familysearch giftet de seg i Gloppen 06.09.1807.Det skulle kanskje indikere at Christie kom fra Gloppen et sted.I folketellingen 1801 finner jeg på gården Førde i Gloppen en Christie Pedersdatter 16 år som kan være aktuell.Mvh.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Ja, Kristi Pederdtr er frå Førde, og ja, dei to ektepara er "syskenbyte". Eg har bygdebok for Breim for hand, og svarar gjerne på fleire spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe Wågenes

Takk for hjelp så langt. Har hatt meg en tur på Statsarkivet og snoket litt. Vedrørende foreldre til Kristie: Peder Pedersen Kandalen f.ca 1751 gift med Kristie Pallesdt Frøystad f.ca 1746. Har du opplysninger om hennes foreldre og kan Peder Pedersen være bror til Brithe Pedersdt Kandalen og Anthon Pedersen Kandalen (far Peder Anthonsen)?? slik at det er familiegifte mellom Kristie Pedersdt og Rasmus Anthonsen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.