Gå til innhold
Arkivverket

[#5990] Barbro Ingebretsdatter og Ole Knudsen. Fra Norderh


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Har i lang tid forsøkt å finne hvor mine 2-t-oldeforeldre Barbro Ingebretsdatter og Ole Knudsen kom fra. Fra rundt 1814 bor de i Skoger, men de giftet seg ikke i Skoger og de to eldste barna, Kari (f.1806) og Ingebret (f.1810) ble heller ikke født der.Har fått det for meg at de kan ha kommet fra Norderhov. Kan noen med tilgang til kirkebøkene for Norderhov for sjekke om Barbro og Ole giftet seg der ca. 1805?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Prøv å søk etter dem på FamilySearch (mormonerne), de har faktisk lagt inn de fleste innførslene på døpte og viede fra kirkebøkene for Norderhov fra ca. 1705 og til beg. av 1800-tallet. Har selv funnet flere ting der - meget nyttig, i og med at mikrofilmen for Norderhov i lange perioder er helt elendig å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk for tips! Har allerede forsøkt Familysearch, men det nærmeste jeg kommer i Norderhov er Ole Knutsen, Barbro Hansdatter og 1803. Hvis Norderhov er bortimot heldekket i Familysearch slik du antyder, er jeg på bortimot på bar bakke igjen. På den annen side har jeg selv erfart at noe av det som finnes i Familysearch kan være overraskende omtrentelig. (Håpet lever m.a.o.)Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Omtrentlig - jo, jeg har f.eks. sett at de har lest farsnavnet feil en gang, men slikt skjer nok også når andre skal legge opplysninger inn i databaser. Jeg vet også om en person jeg ikke fant døpt i Norderhov, men vet at han er derfra og født ca. 1729. Han kan være uteglemt i avskriften, eller også i originalen. Dette får jeg imidlertid ikke sjekket før jeg drar til Kongsberg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.