Gå til innhold
Arkivverket

[#5995] Inger Kiempe, Kristiansund


Gjest Per Helge Seglsten
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Helge Seglsten

Er det noen som vet noe om opphavet til Inger Kiempe, enke på Kirkelandet, Kristiansund, gård No 96? Det er etternavnet jeg er interessert i, så dersom det stammer fra hennes avdøde mann, er det hans forfedre jeg håper å finne tak i.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Jeg har en Inger Schubart, gift 15/7 1787 med Nikolaus Christian Friis Kempe, styrmann i Kristiansund, død 1800 i Malaga. Nikolaus var sønn av sogneprest i Steigen, Cornelis Kempe, født 1718 i Trondheims stift, død ca 1788, og Else Christine Lorentzen, død 1800. Nikolaus var igjen sønn av res. kap. på Bynesset, Ole Kempe som var født i Trondheim av borgerlige foreldre, og Birgitte Larsdatter Ross, død 1744.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Da var det nok ikke noen link til de Kiempene jeg prøver å finne linken til; Rasmus Knudsen Kiempe og hans døtre, som holder til i Bergen fra rundt 1720. Men tusen takk for at du tok deg tid!Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg vil bare si fra om at i Rogaland Historie og ættesogelags årbok fra 1964, står en stor artikkel om 'En slekt Kiempe' av S.O.Stuve. Der er nevnt Nordmøre-grenen, Rogalandsgrenen og Trøndelagsgren. Artikkelen er på 7 sider og innholdsrik. Mvh. Sol Kerry Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.