Gå til innhold
Arkivverket

[#6009] Severina Rasmusdatter Tveita Vossestrand


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Severina Rasmusdtr. Tveita ble f.23 juli 1874, døpt8 sept.l874 i Hafslo, foreldre:Rasmus Rolfsen Vole (Hole) i Lom prestegjeld, ungk. mor Kari Jakobsdtr. 37 år. Rasmus Rolfsens mor er Sigrid Rasmusdtr. Hole (Vole) 6o år 1865 og sønnen er født ca. 1835. Kan noen være så snill og gi meg litt hjelp til å finne ut litt mer om disse folkene, jeg har brukt de mulighetene jeg kan og nå trenger jeg hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

I Ættebok for Vossestrand på Tveite, Oppheim sokn er Nevnt Rasmus Rolvson fra Lom f.1835 gift 1877 med Brita Jonsdtr. Tveite/Nåsen f.1834 I boken er de oppgitt som barnløse. Brita's foreldre på Nåsen, Oppheim er Jon Nilsson Nåsen 1796-1836 gm 1831 Guri Jørgensdtr. Øien fra Vik. Barn Anna f.1827, Nils f.1829, Jørgen 1831-59, Brita og Marta 1836.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Rasmus har nok fått datteren Severine med Kari før han gifter seg med Brita, for da Severine blir døpt står disse to som foreldre, men jeg kan ikke finne ut noe mer om Severines foreldre, men den ene datteren hennes får navnet Brita. Hvis du kommer til noe fler opplysninger så er jeg veldig takknemlig.Mvh Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.