Gå til innhold
Arkivverket

[#6010] Johanne Corneliusdtr.Skindstad,Ø.Toten


Gjest Olaug Dreyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Olaug Dreyer

Tro om det finnes noen som kan hjelpe meg. Den 22.juli 1816 giftet gbr.sønn Lars Johansen Nøkleby seg i Hoff kirke med pike Johanne Corneliusdatter Skindstad.Han var da 18 år.hun er oppgitt å være 22 år.I september s.å. får de datteren Johanna,to år senere sønnen Johan,i 1821 sønnen Anders.Alle er døpt i Hoff og faddere er ved alle fødsler en eller flere fra Skindstad. I 1825 får de sønnen Olaus,men da han ble konfirmert i Hoff kirke ,står det at han er døpt i Kongsberg.Det neste barnet jeg finner.er Anders,f.på Skindstad i 1832 ,uægte. Johanna er skilt fra Lars.I anmerking i kirkeboka står det at det er hennes andet lejermaal. Jeg har en masse ubesvarte spørsmål: Hvem er Johanna? Det finnes ingen Cornelius på Toten i FT 1801.I Drammen finnes en Cornelius med datter Johanna i passende alder,men hvorfor er hun så kommet til Skindstad?Finner ingenting i liste over tilflyttede eller fraflyttede.Heller ikke flytting til eller fa Kongsberg sener kan jeg finne. Er det noe sted man kan finne noe om skilsmisser på den tida? Tenk om noen der ute kunne hjelpe meg videre! Helsing Olaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Skartsæterhagen

Prøv å kontakte Toten øko-museum på Kapp (tlf. 61 16 95 00; spør etter arkivet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.