Gå til innhold
Arkivverket

[#6020] Söker barn till Alma Runskaug född Martinussen 190


Gjest Ann Bitterlin
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Bitterlin

Alma Runskaug bodde 1933 i Smedstad i Oslo. Jag söker efter hennes man och barn. Vill veta om det finns några anor i nutid. Vore tacksam om någon kan ge mig upplysningar om hur jag hittar dem. Kanske en e-mailadress till Byarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Ifølge telefonkatalogen på nett er det i dag ingen som bærer navnet Runskaug slik du staver det (som har telefon ihvertfall). Kan det være Runshaug du er ute etter? Der får jeg flere treff bl.a. to personer i Oslo.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Bitterlin

Tack för hjälpen. Stavningen har jag fått från ett mail och hört uttalas som "skog" men det vore intressant med den andra stavningen! inte mycket som skiljer och den kanske är fel i bouppteckningen efter hennes mamma Franciska. Skicka gärna ett mail Rune om du kan lämna listan över RUNSHAUG i telefonkatalogen eller kanske adressen till telefonsiten i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Som redaktør av dette forumet har jeg fjernet innlegget som inneholdt navn og telefonnummer til nålevende personer. Vi i Digitalarkivet ønsker ikke å legge ut navn eller kontaktmuligheter til levende personer som ikke selv har godkjent dette.Dette forumet skal ikke bli brukt som et etterlysningsorgan for levende personer, men Ann Bitterlin sitt spørsmål gikk mer i retning av hvor en kan henvende seg for å finne opplysninger om levende slekt, så derfor har spørsmålet kunne bli stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Siden jeg sto for det refuserte innlegget, og føyer meg etter en fornuftig redaksjonell avgjørelse, skal jeg heller være litt konstruktiv: Ved behov for å formidle opplysninger av den art som redaktøren nevner, er det bedre å opprette en en-til-en forbindelse via e-post. Eller som jeg også har gjort ved en tidligere anledning; rett og slett ringe den det gjelder på vegne av en utenlandsk søker.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Bitterlin

Vet att man inte lämnar namn på en site på levande personer och speciellt inte deras telefonnr! Däremot hade jag ingen chans att finna en norsk telefonkatalog i papperformat och visste ej att ni har er tillgänglig på nätet. Det har nämligen inte vi i Sverige. Därför bad jag Rune om ett mail inte ett svar. Hoppas att detta inte innebär att jag blir nekad från möjligheten att söka annan information i Norge. Tack igen för all hjälp och för förståelsen från redaktören.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.