Gå til innhold
Arkivverket

[#6061] Røvar-Alexander, Christian Alexandersen f,ca 1778


Gjest Liv Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Hei! Er det noen som har lest, hørt eller aller mest VET noe om Christian Alexandersens opphav!? Etter utsagn som han skulle kommet med, var han en Oldenburger, men bosatt i Hamburg. Han reiste til Arkangelsk, der han ble skipper på Barken Patriot. Han kom med Patriot bl.a. til Borgvær i Lofoten. Jeg mener å huske at han kom til Borgvær i 1814, og forsvant derfra i 1821, og var siden borte.Han er en av min manns forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Liv Larsen

Er der noen som kan fortelle noe om min manns bestefar!? Han het Lars Nilsen, bodde på Bø-gården på Borge, Vestresand. Han eide sammen med noen andre menn, en båt som var en Skandfer båt. Det sto 34 BE på den.Ellers info om familien mottas med takk. Her kommer vi jo også inn på historien om Røvar Alexander (Christian Alexandersen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Du kan kontakte Vestvågøy Historielag, de hadde en artikkel om Røver-Alexander i årboka deres for noen år siden.. De kan også sikkert hjelpe deg med opplysninger om din manns bestefar.mvhHege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Sund

Hei!Det kan hende jeg husker feil, men jeg syns jeg husker at det var nevnt noe om røver Alexander i ei av bygdebøkene for Borge og Valberg.Men det kan hende jeg har lest det en annen plass.Her har de de bøkene på biblioteket, kanskje de har de i Mosjøen også.Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.