Gå til innhold
Arkivverket

[#6077] Landaasen, Oppland


Gjest Jan Tertnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tertnes

Min tipp-oldemor Oline Olsdtr. døpt 19 sep 1844 i Vang, Oppland med foreldre Gårdmann Ole Olsen Landaasen og Randi Andersdtr. Faddere fra Kvåle, Berge og Thune. Er der noen som sitter på info hvem Ole og Randi's foreldre var?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Neegaard

Den der er ikke helt enkel! Du finner Ole Olsen og Randi Andersdatter gift 9. juni 1842 i Østre Gausdal (familysearch.org), men det var jo ikke spørsmålet ditt. Ellers er Landaasen gårdsnr 25 i Fluberg, Søndre Land, men du spurte ikke om det heller. Der finnes det imidlertid mange Ole'r som kunne tenkes å være faren til Ole Olsen Landaasen. Det er ikke enkelt med husmenn og tjenestefolk på stadig flytting. Et tips, på http://www. familysearch. org finner du også en lenke til IGI - International Genealogy Index som også gir en drøss med kandidater, tenk smart når du velger kriterier! Lykke til! Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei og takk for svar Arne!Nei, dette er ikke så enkelt men jeg fikk nyss om forleden at det er gitt ut masse bygdebøker i dette området i Valdres så jeg får ta kontakt med kommunen (kulturkontoret) og høre hvem som står for salg av disse bøkerne.Han en forsatt god søndag.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Bjarøy

Til din info så er dette Søndre (og Nordre) Land og ikke Valdres. Ta kontakt med Lands museum på Dokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei Svein!Takk for info men jeg hvet at Landaasen ligger i Land og i boken for Land er han ikke funnet som husmann eller annet. Datteren ble født i Vang, hun fant jeg i kirkebøkerne som døpt der så jeg er ganske sikker på at de levde i Vang, Valdres.Tipset ditt kan jeg benytte i alle fall siden jeg ikke har funnet hans foreldre på Landaasen.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.