Gå til innhold
Arkivverket

[#6082] Kystel/Tjøstel Albrectsen fra ????


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kystel (eller Tjøstel ) giftet seg i i Drøbak 1838 med Agnethe Maria Jørgensdatter (f.1816). Pga. den potensielt nære tilknytningen til sjøen, (svigerfaren var los) antar jeg at han var sjømann, men jeg har ingen ledetråder mhp. hvor han kom i fra. Kan noen hjelpe meg?Har ikke funnet annet enn en sønn, Wilhelm (Tjøstelsen), som i 1865 bor hos sine besteforeldre i Drøbak.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Kystel og Tjøstel ser ut til å være et vanlig navn i dine trakter, Telemark og Agderfylkene... 1801 bor det en drøss i Laurdal, blant annet.Har du forresten sett på artillerist Albreth Sørensen og Seline Jacobsdatter i Drøbak (gard 17) i 1801? De hadde foreløpig bare barna Søren og Anne Maria på 3 og 5 år, men du vet jo aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Du har jo også Jørgen M. Kjølstaalsen, han er logerende i Drøbak i 1865, fem år eldre enn Wilhelm, og også han sjøfarende og matros. Han er oppført som født i Øster Riisør. Han bor i samme gate som Wilhelm, Røise Braaten, Jørgen i nummer 3 og Wilhelm i nummer 183. De skriver etternavnet helt likt.Det bor også en Taaline Kjødstaalsen (41) fra Hedemarken i Drøbak i 1865, men det ser ut som de fleste innflytterne til Drøbak kommer fra Agderfylkene, ser Flekkefjord og Egersund er hyppig nevnt.Håper du finner ut av det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Se her du!I Christiania 1865 finner jeg:Kjøstel Albreckts. Skibstømmermand 46 m ØsterrisørElen Albreckts. hans Kone 37 k BergenCarl Albreckts. Søn 9 m ChristianiaJohan Albreckts. Søn 3 m ChristianiaHvis Agnete er død, forklarer jo hans nye giftemål hvorfor sønnene vokste opp hos besteforeldrene, eller? Og denne Jørgen var jo også født i Øster Risør... Skal tro om ikke dette er din mann!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På Familysearch finner jeg følgende: Kjøstel Albretsen døpt 07.07.1816 i Holt,Aust-Agder.Foreldre Albret Nilsen og Groe Kjøstelsdatter.Dette paret finner jeg gift samme sted 04.10.1811.Kanskje dette kan hjelpe deg videre.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.