Gå til innhold
Arkivverket

[#6096] Bestefar i Amerika


Gjest Berit Stokkevåg Solhjem
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Stokkevåg Solhjem

Min bestefar Petter Stokkevåg,født ca,1900 reiste over there ca 1929,hvor starter jeg å leite? Mvh. Berit Stokkevåg solhjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei! Ellis Island var virksom frem til 1924, så hvis han emigrerte rundt 1929, er han ikke med der... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

I skuffer og skap og på loftet er der ofte Amerika brev å finne.Slektninger og naboer har også kjenskap til mer en en tror.Dei pleide som regel å reise til kjente og slektningeri USA. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bibi.W. Opdal

Kan dette være din bestefar? Peder Anfin Petters. Stokkevåg født 15.05. 1904 oppført i kyrkjebøkene, Selje prestegjeld, Sogn og Fjordane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Stokkevåg Solhjem

Hei,og takk for positiv respons alle sammen.Nei dette kan ikke være min bestefar,jeg har etter deres tips funnet frem til at han er født i Haram M&R 22.12.1900 ,familien flyttet så til Ålesund 1915 og han emigrerte i 1928,men hvor fra eller til? mvh. Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Det hendte jo ofte at sjøfolk stakk i land i USA og da er dei ikke i emigrantprotokoller,noen mønstret på som potetskrellere bare for turen over.Men hvor finner en så disse? Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.