Gå til innhold
Arkivverket

[#6108] Karen Hartvigsdtr. f.1771, d 1829. Bodde på Morsu


Gjest Liv Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Jeg leter etter opplysninger om Karen Hartvigsdatter. I 1801 bodde hun på Morsund, og var gift med Anders Anderssen. Jeg klarer ikke å finne ut hvor hun kommer fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Hei! Jeg veit ikke om det hjelper deg så mye, men du kan antakelig utelukke resten av Vesterålen, dvs. Øksnes, Hadsel, Sortland og Andøy. Bø hadde mye kontakt med Lofoten på hennes tid, især Gimsøy og Vågan, dessuten "lukter det" litt Lofoten av farsnavnet. Skifter er i så fall eneste mulighet, for Gimsøy og Vågan mangler dessverre kirkebøker før 1860-tallet. Johan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg finner de gift i Bøe 28.12.1795.Den eneste Karen/Kari Hartvigsdtr. jeg finner føpt på Familysearc er Karen døpt 21.05.1775 på Trondenes i Troms.Faren er Hartvig Hartvigsen.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hartvig er i alle fall et navn som ofte er å treffe i Steigen. Jeg har ikke opplysninger her, men en Hartvig Hartvigsen dør på Myklebostad i Steigen i 1725. Han har en sønn Hartvig. Det kan jo være at denne sønnen har en datter Karen.lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.