Gå til innhold
Arkivverket

[#6122] Torger Borgersen,(?-1856), Gran, Hadeland


Gjest Arne Grøndahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Grøndahl

Trenger litt "drahjelp" til å finne min tt-oldefar Torger Borgersen's opphav. Det jeg vet om Torger er at han dør i 1856 på plassen "Velta" i Gran (Brandbu). Han var gift med Kari Andersdatter (1795-1859).mvh. Arne Grøndahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei, Arne! Vet du hvor gammel Torger Borgersen var da han døde i 1858? I FT 1801 for Gran på garden Hole finnes følgende personer: 1611 Torger Bergersen Tienestefolk 20 M 1612 Lisbet Torgersdtr Tienestefolk 20 Ugift K 1613 Siri Borgersdtr Et barn i lægd 4 K Det er jo en mulighet for at Bergersen skal være Borgersen! Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Laila, Jeg har sett den samme personen selv, men har ingen formening om dette kan være "min" Torger. Torger og Kari fikk en sønn, Anders født 6 juni 1819, så jeg ville anta at Torger er å finne i FT 1801, men sikker kan man jo ikke være. Det er forøvrig ikke enkelt finne folk fra husmannsplassene rundt Randsfjorden. Har ikke funnet noe på skrift så langt.mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Kjell H Myhre

Arne Grøndahl :Kjenner denne slekta relativt godt, har skrevet en mindre artikkel om den for flere år tilbake for enn annen etterkommer, i Kvinesdal. Ta kontakt på [kh.myhre@netcom.no] dersom du fortsatt mangler info. !MvhKjell H Myhre(ingen slektsforbindelse til ovenfor omtalte Hans Myhre, Næs på Hedemarken !!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.