Gå til innhold
Arkivverket

[#6123] Anna Andersdotter f. Nordre Soltveit ca. 1770


Gjest Tor Håkon Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Håkon Moen

Det jeg vet om Anna Andersdotter er at hun ble gift med Jon Monsen fra Søre Elsås i 1790. Er det noen som kan fortelle meg hvor gården Nordre Soltveit kan ligge? Jeg tror at stedet må ligge i eller nært Lindås i Hordaland. Jeg har funnet en gård Soltvet i Hammer kommune. Kan dette være den riktige? I folketellingen i 1801 bor Ingeborg Andersdatter sammen med sin mann Ole Iversen på gården Soltvet i Hammer. Navnemessig kan dette stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Nore og Søre Soltvedt tilhørte Alversund sokn i gamle dager. Jeg har Jon Monsson Søre Elsås i min base og der kan du finne ham og hans aner mens Anna har jeg ikke innlagt. (Finnes i Alenfit I (Alenfit = skipsreden i gamle dager langs Lindås, Alversund og Lygra.) Denne boken er ikke tilsalgs lenger (håper den en gang blir trykt i nytt opplag. Info'en jeg har om Jon er at han og Anna var søskenbarn og ble bosatt på Risøy i Lindås. Denne øyen finnes i Bygdebok for Lindås, Lygra og Hundvin sokner. Den er tilsalgs via Sparebank 1, Vest sin filial på Knarvik i Lindås. Jeg er ikke sikker på om Lindås Kommune ved kulturkontoret selger den. Info om Jon kan du finne på mine sider: "home.eunet.no/~jantertn/" mvhJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Håkon Moen

Hei Jan.Jeg har vært inne i din base men finner ikke Jon Monsson Søre Elsås. Kan du forklare hvor jeg finner personen?Tor Håkon Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei Tor Håkon ! Jeg var nettopp innom sidene mine og fant han. Du går på genealogi siden og deretter velger du Familienavn (Etternavn) og skroller ned til du finner etternavnet Elsås (det finnes også Elsaas) men han ligger under Elsås. Når du får opp alle på dette navnet skroller du deg ned til du finner han, HAN ER DER!. Lykke til.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei, en liten ting bare: I dag finner du Soltveit både i Lindås kommune ved Alversund, og litt lenger nord (og nærmere Risøy) på grensen mellom de tidligere Hordabø og Manger kommuner i dagens Radøy kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.