Gå til innhold
Arkivverket

[#6135] Min tipp-tipp oldemor Barbro Halvorsdatter f. 1803


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Etter mye strev håper jeg endelig å ha funnet min tippoldemor Barbro Halvorsdatters opphav. I innflyttingslistene til Eiker i 1823 er Barbro Halvorsdatter innført som innflyttet fra SIGDAL i Buskerud. Samme sted står det at hun er døpt 27 nov 1803? (usikker på dette årstallet-det er blekkflekker i kirkeboka). På Mormonerdatabasen IGI finner jeg en Barbro Halvorsdatter døpt i Rollag i Numedal nettopp på denne datoen, og her er faren Halvor Olsen. Kan noen vennlige sjeler der ute bekrefte/avkrefte at det ble døpt en Barbro Halvorsdatter i Sigdal / Rollag denne datoen? På forhånd takk !! Jon Torp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei, Jon! Her kommer bekreftelsen på at du har funnet riktig person: 1. Ingen Barbro Halvorsdatter er døpt i Sigdal 1802-1805. 2. Tilgangsliste Sigdal 1821 nr. 13: Barbro Halvorsd. Helleejet, døbt 27. Nov. 1803, fra Rollaug, Att. 13. Aug. 1821 af Gotaas. 3. Afgangsliste Sigdal 1823 nr. 26: Barbro Halvorsd., 20 Aar, til Eger, 3. Nov. Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Laila Tusen hjertelig takk !!! Dette var moro !! Har akkurat kommet hjem fra biblioteket og funnet min tipp-tipp oldemor døpt i Veggli i Rollag 27 Nov 1803 - hun var "uekte" født - moren var Sigrid Evensdatter Helleeiet - som barnefader ble utlagt gevorben soldat Halvor Olsen Foss. Har også funnet ut at moren i 1806 gifter seg med en enkemann Ole Olsen Helleeie ....og at moren og stefaren i 1826 kommer til Eiker , der de blir til sine dagers ende. Men så var det Besteforeldre til Barbro Halvorsdatter da?? ...får skaffe meg bygdebøkene tror jeg. Atter, Laila, hjertelig takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.