Gå til innhold
Arkivverket

[#6146] Joseph Monsen, dør Brunsland Lindås 1797-1800


Gjest Ørjan Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Karlsen

Jeg har problemer med å finne hvor og når Joseph ble født, og når og med hvem han ble gift. Jeg finner ingen av delene i basene for Lindås. Skiftet finner jeg fra Brunsland. Jeg vet at han var på Brunsland da barna Anders 1774, Ole 1776 og Gullach 1781 ble født der. De to førstnevnte var på Lindås i tjeneste i 1801, den siste på Ones. Mulig at han har ytterligere en sønn Mons f. 1767, denne er på Brunsland i 1801. I såfall heter konen til Joseph Gjertud Andersdtr., og er født ca. 1735. Noen som kan bidra med opplsyninger.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg finner at en Mons Brundtland får disse barna mellom 1706 og 1728: Anders (06), Magne (08), Anne(20), Knud (22), Marite (23) og Barrabra (28) (det ser ut som om han enten har fått barn i to kull, eller vært borte fra Brundtland mellom 1708 og 1720). Eldstesønnen Anders får barn på Brundtland fra 1732 av, han kan jo være Gjertruds far - og Joseph innflytter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg finner ikke at Anders Brundtland får datteren Gjertru, men jeg finner disse barna på Joseph:Mons gift med Ingebor Hansdtr. Grimstad 1798, Gulech gift med Johanne Hansdtr. Bakka 1803, Anders og Ole gift med enkene hhv. Martha Iversdtr. og Olia Jacobsdtr. på Wigene i 1804, Britha (konfirmert som 16-åring i 1786) gift med Jon Steffensen Spieldnæss i 1803 og Sigvor gift med Jan Nilsen Fiellanger i 1806.Potensielle bestefedre:Josep Monsen Tielstad f. ca. 1674Anders Josepsen Schielangr f. ca. 1675Det var også Josefer på Frøesetter og Hopland på 1700-tallet.Ser ut som om du må ty til kirkebøkene her - eller kanskje noen kan bla opp i bygdeboka for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kenneth Bratland

Hei Ørjan! Jeg har blant annet registrert døpte for Lindås 1699-1764. Joseph og Gjertrud finnes ikke der fordi de er innflyttere fra Voss (Vangen sogn) 14.05.1765 er soldat Joseph Monsen Rokne og pige Gjertrud Andersdatter Rue viet i Voss. mvh. Kenneth B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.