Gå til innhold
Arkivverket

[#6147] Margrethe Ananiasdatter g.1787 i Kjøkkelvik,Askøy


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Er der noen som har kjennskap til hvem denne Margrethe Ananiasdatter var?.Hun giftet seg 09.11.1787 i Askøy med enkemann Peder Rasmussen,Kjøkkelvik.Peder var født på Hope i Fana , men hans foreldre kom fra Lyngstad og Veiteberg i Jølster.Margrethe dør 16.11.1791 ca. 38 år gammel.Jeg skulle gjerne ha vist hvor hun kom fra.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg kan ikkje hjelpe deg her og nå, sidan eg er på ferie. Men i mitt register er Peder "Uk." når han vert gift med M.A. Dei får 2 born, medan han får 7 med neste kona, Marte Sjursd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du har selvfølgelig rett Bjørn .Han var først gift med Margrethe.Grunnen til at jeg interesserer meg for henne , var bare en innskytelse om at hun kunne være den Margrethe Ananiasdatter som ble født på Husefæst i Bremanger , som datter av Ananias Andersen og Anne Isaksdatter.Disse har jeg et annet innlegg om her. Ha en fortsatt god ferie.Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe Wågenes

Jeg har sett på døpte Askøy og der er det ingen Ananias som får barn så tidlige (ikke før på 1800-tallet) Så Margrethe må være født et annet sted.MVH Renathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Ingrid Gillesøy

Det har vore diskutert litt om denne Margrethe i eit anna innlegg 'nr. 8102 - Marthe Rasmusdtr. Godvik, Askøy' , men sidan her ligg eit tema om Margrethe, går eg over her.Eg vil berre nemne at eg i 'fødde Sogn og Fj.' fann ei Margrethe Ananiasdtr. f.3.10.1751, fars bustad Sæla (Kvar er det, eigentleg?) Ei anna dotter av denne Ananias, med samme namn (Margrethe) vart fødd 16.6.1745. Kanskje det er nokon som veit noko om denne familien?Mvh Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Gillesøy

Etter at eg no har fått sjekka, viser det seg at ei Margrethe f. Sæle vart gift på Indrekvam i 1788. Dermed er vel ho ute av saka. Men i og med at namnet Ananias finnast mest i områda Førde og Bremanger, vil eg tru at svaret må ligge der ein stad. Ingrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.