Gå til innhold
Arkivverket

[#6150] Skipper Karl Gustav Jørgensen


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg leter etter skipper Carl(Karl) Gustav Jørgensen født ca. 1852 etter alder i folketelling.Den eneste jeg har funnet er Carl Gustav Jørgensen i Bergen 16 år 1865. Vedk. som jeg leter etter blir gift med Hedevig? eller Hilda Cortner ( Kortner).Det bor Hilda Cortner i Porsgrunn i folket. 1900 hvor mannen er til sjøs. Han som er den rette person var kaptein i utenriksfart og avbildet i Amerika sammen med sin kone, men er bosatt i Norge. Kommer noen til krk.bøker og rette opplysn.Mvh. Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg finner følgende:Hilda Tellefine Kortner gifter seg i Porsgrund med Karl Gustav Ferdinand Jørgensen den 10.10.1878. Det må være den samme Karl Gustav jeg finner i folketellingen for Porsgrund 1865.Bratsberg Amt gård nr.20.Foreldre Jørgen Christian Jørgensen 39 år skomager f. i Stokke sogn og hustru Maren Severine f. Moe 30 år født i Porsgrund. I den samme tellingen i Porsgrund i gårdsnr. 142 finner jeg Ole Cortner 44 år sømand med hustru Gurine Nielsdtr. 44 år og bl. flere barn Hilda 10 år.Jeg vil anta at dette er de personene du er på jakt etter.Det får du bekreftet dersom du ser i kirkeboken vedr. Hilda og Karls ekteskap.Der er nok fedrene nevnt ved navn. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.