Gå til innhold
Arkivverket

[#6157] Slekten Bang


Gjest Stian Søvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Søvik

Er interessert i opplysninger om Anna Pedersdatter Bang, antas være født i Jämtland 1672. Flyttet til Helgeland i Norge. Antas å være datter av Per Eriksson Bang. Vet noen noe om denne Bang-slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Hei Stian, fant dette på Internett. Det er antakelig en tidligere etterlysning fra deg. Har du noen tro på at det er noe i den responsen du fikk den gang?#153. (4 oktober 1996) Er interessert i opplysninger om Anna Pedersdatter Bang, antas være født i Jämtland 1672. Flyttet til Helgeland i Norge. Antas å være datter av Per Eriksson Bang. Vet noen noe om denne Bang-slekten? aaks@onlone.no.Svar: Hej Jag såg din förfrågning om Anna Pedersdotter Bang född i Jämtland 1672. Det skulle ev kunna vara en dotter till Peder Eriksson Bång gift med nn Pedersdotter ifrån Överhallen nr 1, Hallen. Länsman i Hallens tingslag 1679-1682. En Per Eriksson nämns även som länsman i Alsen 1678. Hans far är Erik Eriksson Bång som var länsman i Alsens tingslag nämnd 1661-1675. Han var även riksdagsman och kyrkvärd. Hans hustru var Segrid Pedersdotter f 1630 i Sundsvall och död 1714 25/7 (? begrovs 11 juli) i Kösta nr 2, Alsen. Hennes föräldrar var Peder Ols Maijman, borgare i Sundsvall samt Brita Olsdotter. Ovanstående uppgifter har jag fått från Karl Göran Eriksson. (från 1977). Hoppas samband finnes. Anders Colldén.Hilsen Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Søvik

Nei dette var ikke meg, men det ser ut som vi har fått de samme opplysningene ut i fra det samme spørsmål. Jeg vet litt mer nå, men skulle gjerne funnet etterkommerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Siden du ønsker mer om etterkommerne til Anna Pedersdatter Bang kan du kanskje opplyse hvem hun var gift med, og om du event. kjenner noen av hennes søsken (brødre) som kan tenkes å ha videreført slekten Bang. Jeg har flere Bang i min database, men trenger flere ledetråder-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Søvik

Jeg for snu litt på flisen. Olina Iversdr Bang født på Herø i 1779. Hennes foreldre var Iver Christopherson og Abelone Andersdr. Men hvem av disse var bærerne av Bang navnet. Hvem var deres aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
Gjest Margaret Miller

Innlegg 5: Oline var søster til Karen Iversdtr. Bang som ble gift i 1791 med Daniel Sørensen Kibsgaard i Herøy. Hun døde 1799 39 aar. Ja, hvor kom foreldra fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.