Gå til innhold
Arkivverket

[#6161] Paul Thoresen, f. ca. 1758, Gudbrandsdalen


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Har i snart 20 år prøvd å finne min stamfar fra Gudbrandsdalen. Han kom til Orkdal engang før 1787. Da fikk han nemlig en sønn, Ole. Faren er her nevnt som "Povel Thoresen Gulbrandsdaling". I 1801 bor denne familien på en husmannsplass under Svorkdal i Orkdal, Sør-Trøndelag. Paul Thoresen er gift med Mari Olsdt., f. ca 1751. De hadde barna Ole, f. 1787, Kari, f. 1793 og Esten, f. 1796. På nabogarden bodde en Thore Paulsen som tjener. Dette har jeg funnet er sønn til dette paret. Han er imidlertid oppgitt å være 27 år i1801. Dette må være feil. Det finnes ingen flere med dette navnet i 1801. Derimot finnes en med dette navnet konfirmert i 1796. Han er da 15 år, dvs. 20 år i 1801 og dermed født ca 1781. Han finnes imidlertid ikke født i Orkdal. Kan noen hjelpe meg med opplysninger om disse ? Det hadde vært helt topp. Klarer liksom ikke å gi meg på dette, men kanskje må jeg det likevel. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.