Gå til innhold
Arkivverket

[#6163] Albrigt Bringmand f. 1760 i Sund


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Albrigt Bringmand skal være sønn av Mons Stephensen og Berthe Marie Olsdtr. på Bukken (Buch van Raa) i Sund. Albrigt er født i 1760 og døpt 6. januar 1761.Hvor kan han ha fått et så spesielt navn fra? Og hvor ble det av ham?Jeg har lite informasjon om foreldrene og eventuelle andre barn også, så hvis noen kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo Heidi. Det finns to med samme navn gift i Bergen. Albrecht Bringman Stincke Jacobsd. Sem * Okt 29 1671 DK Albrecht Bringmen skipper Bergen 1007 1694 (Den samme?)og Albregt Bringman Elisabeth Brede ungkarl styrmand pige efter bønnen Nov 07 1735 NK Disse er jo tidligere en "din" Albrigt, men kanskje han er oppkalt etter en av disse to på en eller annen måte. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Hei Heidi! Jeg har funnet en Albrigt Jansen Bringmand, som i 1747 fikk skjøte på gjestgiverstedet Bukken. Det ble foretatt skifte etter han i 1756. Din Albrigt kan være oppkalt etter han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei alle! Takk for hjelp så langt!Jeg vet at en Eli Albrigtsdatter Bringmand var fadder da Albrigt ble døpt, men jeg har ikke klart å finne forbindelsen mellom dem, annet enn at de bodde på forholdsvis lille Bukken alle sammen. Denne Eli er jo helt sikkert datter av Albrigt Jansen Bringmand, som Lars nevner her. Men forbindelsen med slekta har jeg ikke helt klart å finne.Kanskje er dette et typisk n`te barn i slekten hvor foreldrene blir kreative fordi de allerede har kalt opp de de skulle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.