Gå til innhold
Arkivverket
Gjest eva mostika

[#6165] min bortkommne tipp oldefar

Recommended Posts

Gjest eva mostika

jeg er fersk i dette gamet, og lurer på hvor jeg går når min oldefars fødested er oppgitt å være målselv, men i arkivet finnes ingen data om dette ? Min oldefar: johan peder olsen f. 26.5.1856 målselv.(storbakken ?)bosted veines i finnmark i 1900. sønn av Ole jonsen/jensen ? Kan noen hjelpe meg videre, hva er lurt å gjøre nå glad for alle tips,takk for all hjelp. eva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Der finnest en pleiesøn Ole Jensen f 1866 på Broderstad i Målselv RHD 1875. Er dette en passende kanidat?. Tror der er et bruk der ved navn Storbakken,søk i matrikkelen og se om ikke presten eier noe der. Sig---

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bjerke

Har du sett på RHD's kirkebokoppføring (dåpen til Johan Peder)?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bjerke

Ved din oldefars søster Beates dåp i 1870 er Ole Johnsen (Maalsnæs) angitt å være 48 år, dvs født ca 1822. Dette bekreftes av 1875-tellingen, der han oppgis å være født i Vinne S. Værdal (Nord-Trøndelag).R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bjerke

- og under døpte i Verdal (her på Digitalarkivet) har du faktisk et par-tre Ole Johnsen/Joensen-kandidater på det aktuelle tidspunktet. En mulig løsning kan være å sjekke kirkebøkene i Verdal for utflytta eller bygdebøkene for å bestemme hvem av dem dette kan være.R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.