Gå til innhold
Arkivverket

[#6166] En meget vanskelig dame, Maren Magdalene Johnsdtr


Gjest Sol Kerry Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sol Kerry Johannessen

Denne dame blir gift med Torstein Harboe Jensen Reyme. For å ha noe å gå etter så er han født 1755 og d.11.3.1800 i Stavanger. Da skiftet etter Torstein blir underskrevet av Maren Magdalene, med en nydelig håndskrift. Det ser ut for at Torstein var sjømann, drev senere med handel. I 1801 tellingen sitter Maren Madgalene som enke, 1 sønn og er da 31 år. Hun bli det året gift med John Wareberg, og jeg fant henne død på Finnøy etter 3-4års ekteskap,bodde da gjestgiver på Haga. Der står da født 1764, passer ikke med oppgitt alder i 1801. Men det store spørsmålet er HVOR KOMMER DENNE VELSKOLERTE DAMEN FRA?Er der noen som kan gi meg en storrr hjelp. På forhånd mange takk.MVH. Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Sol  Kerry Johannessen

Ja denne etterlyste damen har en god hjelper funnet gift i Oslo/Akerhus domkirken 8.11.1791.Nå er mitt spørsmål, er der noen av dere som har mulighet å sjekke hva som står i kirkeboken, såsom fødested eller hennes fars navn. Torstein brudgom har jeg alle opplysninger om.Takker så mye på forhånd om noen gir hjelp.Mvh. Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

På Familysearch er hun oppført som Maren Magdalene Johnsdtr. STOKKE når hun gifter seg med Torstein i 1791!Hjelper det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol  Kerry Johannessen

Beklager, det har ikke hjulpet de 17 årene jeg har lett etter henne. Ikke noe sted har jeg funnet hennes opphav. Har tatt for meg alt jeg har kommet over, men gikk tom for gode ideer om hvor jeg skulle fortsette. Håpte på at noen kunne finne hennes fars navn når hun gifter seg, kan jeg regne med fars navn eller fødested i kirkebok fra Domkirken. Hun fikk flere barn men bare 1 sønn vokste opp og fikk etterkommere. Hennes giftermål var det en god hjelper som fant i family-search så da fikk jeg store forventninger om at nå løsner det. Jeg håpte noen kunne fortelle meg om det er lagt ut kirkebøker for Domkirken eller noen har noe hjemme og kunne kikke for meg.Håper fremdeles på god hjelp. Mvh. Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.