Gå til innhold
Arkivverket

[#6169] Adolf Kornelius Jacobsen, f.1880-1890?Karmøy


Gjest
 Del

Recommended Posts

Adolf Kornelius Jacobsen gift med Talette 4 barn, Andreas, Fina, Dagmar og min bestemor Ada Konstanse født 1921. Talette døde da Ada var 3 mnd. Adolf reiste til Amerika etter dette. Tror han ankom Amerika 1923. Han døde i 1927 og er begravd ved den norske Sjømannskirken ved Brooklyn, New York. Eg håper det er noen som kan hjelpe meg med hva eg skal gjøre for å finne ut hva han gjorde der, og eventuelt om han giftet seg på ny, om det finnes barn etter han der. Eg er ikke såååå flink verken i engelsk eller slektsgransking. Håper det er noen som kan hjelpe. Vennlig hilsen Sandra Louise Kristoffersen Gåsland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Rettelser anngående innlegget over: Adolf var gift med Anna (Rasmussen) som ble født i 1896 og døde i 1921 eller 1922. Dei fikk 4 barn: Andreas, Johanna, Tilly og Ada Konstanse min mormor. Adolf Kornelius Jacobsen (Jakobsen) ble født i 1891. Hilsen Sandra L.K. Gåsland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

Tenkte jeg skulle finne noen flere opplysninger om Adolf Kornelius Jacobsen i kirkeboken for Sjømannspresten i New York. Bl.a. hva han drev med, om han var gift og evt. hvem han vare gift med.Jeg har nå sjekket døde i New York mellom 1923 og 1930, dessverre uten å finne A.K. Jacobsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du prøvde, eg er ikke noe god til dette i det hele tatt. Vi er mange som lurer på hva som skjedde, vi tror at han døde av lungebettennelse. Og at rett før han ble syk fikk dei her hjemme beskjed at han skulle hjem til Norge. Men han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Mary Ann T Eide

Hei!! Ville bare dra denne frem igjen! Men mulighet for å få hjelp av andre! Andreas er min bestefar Andreas jakobsen f 23.9.1916 d 13.3.1970 gm Ingeborg Malene Pedersdtr f 11.10.1912 d ?.2.1966Noen som kan hjelpe??? Hva døde han av?(Adolf) Når reiste han til Amerika(hvilken båt ol)? Han reiste sammen med brødrene ,Mener Hjalmar og Johannes var på kirkegården der og fikk tatt bilder av steinen som ligger på bakken derHadde vært kjekt å få vite noe om hvor han bodde olmvh Mary-Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Du skriver i overskriften Adolf K. f.1880 - 1890 Karmøy? Adolf er f.1891 på Visnes. Regner med at du har visshet om foreldrene til Adolf K? Hvis ikke, så har jeg mange opplysninger. Greit å ha rett fødselsår ved søk i amerikanske databaser. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Adolf K ankom til New York den 23.2.1923 med S/S Stavangerfjord. Se vedlagt passasjerliste. Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete2910.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

12.1.1916 gifter Adolf K og Anna Kristine Rasmussen. som var fra Vibrandsøy og født 1896. Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Anne Kristine døde 6.7.1921 og ligger gravlagt på Avaldsnes kirkegård. Hun brukte etternavnet Annaniassen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Ann T Eide

Hei Johan Arthur! Det er min tremening som har startet denne debatten...Er takknemlig for de opplysningene som jeg kan fåHar bare navn på Annas foreldre og der stopper detmajaa.ei2@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Mary Ann Eide

Noen som kan hjelpe????Lurte på om det gikk ann å finne den kirkegården som Adolf er gravlagd på??? Det sies at han er gravlagd ved Sjømannskirken ved Brooklyn,men de er ikke sikkre! Det er mange som er intr å finne dette ut! evnt om det finnes bilder ol av nyere tid Takker for hjelpAvs Mary-Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.