Gå til innhold
Arkivverket

[#6173] Lauritz Lund født 15.01.1717 gift med Ellen Margr


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

Er det noen som vet noe om dette ektepars barn. De skal ha hatt 12 stk. Jeg har kun navnet på et barn - Niels født 30.1.1749 - jan 1809.Ellen Margrethes foreldre var Niels Tønder og Margaretha Christine Hass. Ellen Margrethe ble senere gift med Carl Henning Krog, om de fikk barn sammen vet jeg ikke. Finnes det noen bygdebok der disse personer står nevnt, eventuelt andre type bøker. Lauritz Lund var sogneprest i Vår Frues kirke i Trondheim. Hans foreldre er for meg helt ukjent. Det eneste jeg vet er at han er født i Faaborg, Danmark. Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Jeg vet om to barn til. Kilden er Erlandsen: "Biografiske efterretninger om Geistligheten i Trondhjems stift" 1. Henrik Severin Lund, født 25/1-1757, død 23/7-1820. Han var proprietær på Løvøen, gift 2 ganger, og hadde 7 barn. Jeg kjenner bare den ene konen som han ble gift med 20/4 1779, Clara Bing Rhode (1759-83).2. Margrethe Christine Lund, født 14/2 1761, død 6/5-1822, gift 19/1 1779 med amtmann i Nordre Bergenhus amt, Niels Dorph Gunnerus, født 13/6-1751, død 25/4-89)Lauritz Lund var sønn av kjøpmann i Fåborg på Fyn, Hans Lund, og Anna Marie Justsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Østen

Takk skal du ha Sølvi, da skal jeg se om jeg kan få lånt den boken. Du vet tilfeldigvis ikke mere om familien til Lauritz Lund eventuelt hvor jeg kan få frem opplysninger om han. (kilder). med hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.