Gå til innhold
Arkivverket

[#6187] Hvor kan jeg kjøpe bygdebøker?


Gjest Terry Lysne
 Del

Recommended Posts

Gjest Terry Lysne

Hei,Jeg skal til Norge sist uke av August og jeg vil gjerne kjøpe bygdebøker for Hosanger og Vaksdal/Bruvik. Kan noen gi meg adressen hvor jeg kan kjøpe disse Bygdebøker.Takk, Terry Lysne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ættebøkene for Hosanger kom ut på 1960-tallet, og var utsolgt i 1987. Et nytt opplag ble trykt i 1989, og det er nok også så godt som utsolgt, men det skal etter sigende være mulig å skaffe et eksemplar eller to. Alternativet er å henvende seg til antikvariater.Bygdebøkene for Vaksdal kom ut fra 1965 av, og det er vel fare for at disse også er vanskelige å få fatt i, om man ikke er heldige og finner eksemplarer i antikvariater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Eit søk på www.antikvariat.net viste at det i alle fall er eit par antikvariat som har bygdebøker frå Vaksdal til sals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

bygdebøker for Vaksdal selges hos bokhandel, sparebank 1 Vest og Vaksdal kommune på Dale. Pris kr 500 for 4 bind. Tilleggsbind til Hosangerbøkene kom ut 1 år 2000. Pris kr 250. selges hos Kredittkassen og sparebank I Vest på Osterøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.