Gå til innhold
Arkivverket

[#6201] Hans Theodor Hansen Født 1887


Gjest Britt Ringstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Ringstad

Søker etter Kjennskap til Hans Theodor Hansen Født i 1887. Det vi vet er at han bodde i Elverum i 1912-1913.Har søkt over hele landet, men finner ingen. Har et bilde av han som er tatt i Arvika, så muligens er han karnsje Svensk. Fant en Hans som var født av en jernbanemann som bodde på Kongsvinger / Lillestrøm, men desverre ikke riktig person Er det noen som kan hjelpe ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Berre for å minne om at fødselsår i Ft 1900 svært ofte er 1 år feil; det er vel då oftast eit kalkulert fødselsår ut frå oppgjeven alder i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det blir vel det vanlige. Prøv å finne vedkommendes dåp i kirkeboken og avklare hva T. står for. Da vil du også få riktig f.dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Takk til deg Tor! Den Kikeboken, hvor finner jeg den? Er det noen som vet hva T står for ? Vet ikke fødseldatoen til Hans Theodor Hansen,bare at han er født i 1887. Er det noen som leser denne siden som karnsje er kjent i Arvika. karnsje det også er et ledespor, i og med bilde vi har er tatt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Prøver på nytt og mase litt på alle som leser denne side. Hans Theodor Hansen født i 1887. Hvor kom han fra, og hvor tok han veien ? Det vi vet , er at han var i Elverumstraktene fra ca 1911 - 1913 / 1914. Håper fortsatt på at noen karnsje vet noe ? Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Britt Ringstad

Fortsatt det eneste jeg vet om han er at jeg fant i kirkeboka for Elverum er at han het Teodor, og ikke Theodor som jeg før har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Britt! Tror ikke du skal henge deg opp i om det står Teodor/Theodor rundt omkring, dette kom helt an på skriveferdigheter og hva man trodde hva skulle være.Dersom du ønsker å sjekke ut Arvika, foreslår jeg at du drar på biblioteket ditt, og ber dem låne inn kirkebøker for det. Du kan se hva som finnes hos SVAR (Svensk Arkivinformation/Riksarkivet) her kan du se hva du må bestille: SVAR FOrsamlingene ligger alfabetisk, og det er Arvika lfs. du trenger. Den letteste å bla i er CA4413, som er et utdrag av fødte i kirkeboken, men denne er uten faddere. Det jeg også ser, er at kirkebok fødte/døpte ikke ligger der som filmet så du har ikke mye annet valg.Lykke til! LailaLykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Ringstad

Tusen takk for svar Laila, jeg er ganske ny når det gjelder slektsgransking,men dette skal jeg prøve videre.Det hadde vært veldig koselig for vår famile at vi hadde funnet denne person, for denne person Teodor F 1887 er mine barns oldefar. Vi har lett etter han i tigitalarkivet her, men har ikke funnet han der.Har også hørt at han kan være fra Hønefoss, men uten resultat. Takk igjen. Klem fra Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.