Gå til innhold
Arkivverket

[#6213] Døde Anton Johan (født 01.07.14 i Odda) eller ble


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Min oldemor Maria Pedersen f. 1877 fikk sitt 6 barn utenfor ekteskap den 01.07.14. Sønnen het Anton Johan og i kirkebøkene står "Stenarbeider Karl Jakobsen gift og bor i Stavanger" oppført som hans far. Faddere var blant annet Maria Pedersens søster Johanna Dahl.Det store spørmålet er: hvor ble Anton Johan av? Ingen av hans søsken visste noe om Anton. Jeg finner han ikke oppført død i Odda. Kan han ha blitt satt bort eller kan hans far ha overtatt omsorgen?Er det noen som har en ide på hvordan jeg kan lete meg videre frem her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe Wågenes

Spør Statsarkivet i Bergen om det ikke skal finnes noen oversikter o.l på de barn som ble satt bort. Barn utenfor ekteskap mener jeg ble registrert på en eller annen måte fra midten av 1800-tallet. Nå er det lenge siden jeg var borti det, så jeg husker ikke helt hvordandet var, men hør der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.